• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    האם נאסרים כאשר אין ווסת

    ג׳ בניסן ה׳תשפ״א

    שאלה:

    שלום
    במידה ומתקינים התקן הורמונלי אשר יכול למנוע לחלוטין קבלת וסת.
    האם מותרים כל הזמן או שיש לשמור נידה ״תיאורטי״ במועד שלכאורה היה מתקבל הוסת?
    תודה רבה!


    תשובה:

    שלום,

    היחלשות או היעלמות של הווסת היא אכן תופעה נפוצה בזמן שימוש בהתקן מירנה.
    אין חובה הלכתית להיאסר ולהיטהר מידי חודש אם אין דימום נרתיקי אוסר. בדומה לתקופות ארוכות בהן לפעמים נשים לא יאסרו כמו בזמן הריון או הנקה, גם בזמן שימוש באמצעים הורמונליים הממעטים את הווסת (כגון התקן מירנה) בני הזוג עשויים להיות מותרים לתקופה ארוכה.

    במקביל חשוב לדעת שההגדרה הרפואית של וסת אינה בהכרח חופפת להגדרה ההלכתית של דימום אוסר ולכן יש לברר את הדין ההלכתי בכל מקרה של דימום או הכתמות.

    בזמן שימוש בהתקן מירנה עשויות להיות הכתמות, במיוחד בחודשי השימוש הראשונים, ולכן כדאי לקרוא את הדף התנהלות לאור דיני כתמים המפרט כיצד ניתן להמנע מלהיאסר ללא הכרח הלכתי. בנוסף כדאי לצפות בסרטון האם יש מצבים שבהם אפשר לדעת מה הדין בלי להראות את הכתם?.

    במקרה בו אשה נאסרת בזמן שימוש בהתקן מירנה, יש לבצע את תהליך הטהרה באופן מלא כמו בכל זמן איסור אחר. כלומר להמתין שיחלפו ימי ההמתנה המינימליים, לבצע הפסק טהרה ולספור שבעה נקיים קודם הטבילה.

    לגבי תהליך ההתקנה בהיבט ההלכתי תוכלי לקרוא בדף התקנים תוך רחמיים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות