• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    הנחיות לטבילה בים בחו”ל כשאין מקווה

    י״ט בכסלו ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום:)
    אני בחו״ל ולכן לא יכולה להתקשר…
    אני נמצאת במקום בלי מקווה והערב הוא ערב הטבילה שלי.
    רציתי לדעת אם אוכל לטבול בים ואם כן איך בדיוק.
    חשבתי שיש מקווה במקום בו אני נמצאת אך טעיתי, ואם לא אוכל לטבול במקור מים טבעי כמו הים לצערי נפספס את החודש הזה.
    אשמח לדעת מה ניתן לעשות…תודה רבה מראש!
    מחכה לתשובתך 🙂


    תשובה:

    שלום לך,

    בדרך כלל עדיף שלא לטבול בים, אלא במקווה מסודר, אך במצב הייחודי בו אתם נמצאים טבילה בים אפשרית אם מתקיימים מספר תנאים:

    * הרגליים צריכות להיות נקיות, יש לנקותם לפני הטבילה ולוודא שהקרקע איננה בוצית, כך שהרגליים לא יתלכלכו בבוץ או בזפת בזמן הטבילה.

    * יש להשתדל למצוא מקום טבילה בו תוכלי לטבול בנחת, ללא חשש שיראו אותך וללא סכנה בטיחותית. מקום שאיננו מוצנע ובטוח מספיק עלול לגרור מצב שבו תטבלי בחיפזון ובצורה לא טובה.

    אם את חוששת לצניעותך, תוכלי ללבוש חלוק רחב ולהוריד אותו כשאת כבר בתוך המים. אם אינך מוצאת מקום בו תוכלי לטבול בצנעה, תוכלי לטבול בחלוק רחב ורפוי.

    * לכתחילה יש לטבול בנוכחות אישה יהודיה מעל גיל 12, שתראה שכולך נכנסת לתוך המים בבת אחת. אם אין אישה שתראה אותך טובלת, תוכלי ללכת עם בעלך, כאשר את הטבילה הראשונה תטבלי לבדך ובטבילה השנייה הוא יסתכל שאת טובלת כשורה, ויראה שכולך, מקצות האצבעות ועד לקצה השערות, מכוסה במים בבת אחת.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    נסיעה טובה!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות