• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    זרקתי בטעות את העד של הפסק הטהרה. האם אני יכולה לסמוך עליו?

    כ״ה באב ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום,
    עשיתי היום בדיקת הפסק טהרה ומצאתי צבע חום מעורב עם לבן (הלבן לבן ממש והחום קצת יותר בהיר משוקולד חלב, משהו כזה) זה היה נראה בעיני טהור על סמך ניסיון העבר ששאלתי רב על צבע דומה בעבר כמה פעמים ופסק שטהור.
    לא יכולתי לעשות עוד ועוד בדיקות כי מיהרתי לילדים שלי ולא יכולתי להישאר יותר מדי זמן במקלחת (בעלי לא היה בבית).

    עכשיו פתאום יש לי איזה היסוס בלב שאולי זה לא היה טהור וכבר זרקתי את העד ואין לי אפילו איך לשאול על זה.

    אני מתלבטת מה לעשות. האם לסמוך על הבדיקה שעשיתי או לדחות את ההפסק למחר?


    תשובה:

    שלום לך,

    אם את יודעת בוודאות שמדובר בצבע מותר שאינו נוטה לאדום או לשחור כלל, תוכלי להסתמך על הבדיקה כבדיקת הפסק טהרה. יתכן שתמצאי עניין בסרטון האם בדיקת הפסק הטהרה צריכה להיות נקיה לגמרי? .

    אם אינך בטוחה שמדובר בצבע מותר, לא תוכלי להסתמך על הבדיקה. אם ביצעת למחרת (או ביום אחר) בדיקה נוספת בשעות היום לפני השקיעה, תוכלי להחשיב את הבדיקה כבדיקת הפסק טהרה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות