• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    חוששת להגיע למקווה בגלל הקורונה

    כ״א באדר ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום,
    אני אמורה לטבול השבוע אבל חוששת להגיע למקווה בגלל הקורונה… יש פתרונות??


    תשובה:

    שלום לך,

    אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת והחשש שלך מובן מאוד, למרות שהטבילה אפשרית.

    באופן רגיל, ללא קשר לנגיף הקורונה, משרד הבריאות אוכף נהלי ניקיון וחיטוי מחמירים למקוואות נשים. כיום נהלים אלו הוחמרו אף יותר ומי המקווה נקיים ומחוטאים. משרד הבריאות קבע שגם כעת מקוואות הפועלים לפי הנהלים בטוחים לשימוש. נאסר על נשים חולות בכל מחלת חום או נשים החייבות בידוד להגיע לטבול.

    ההנחיות החדשות אף מחייבות את חיטוי החדר והמשטחים בין הטובלות.

    עוד על הנושא תוכלי לקרוא בדף המרוכז באתר שלנו, על קורונה, טבילה וטהרת המשפחה.

    עיקר החשש להדבקה הוא לא במים אלא מעצם השהייה במקום ציבורי. כדי להמעיט בשהייה במקום ציבורי ובמפגש עם נשים אחרות, מומלץ לעשות את ההכנות לטבילה בבית ולהגיע רק לטבילה. כמו בכל מקום ציבורי אחר יש להקפיד על כללי ההגיינה ושמירת מרחק של שני מטרים מטובלות אחרות.

    בנוסף, מומלץ להתקשר ערב קודם למקווה ולתאם זמן הגעה, אם את סובלת ממחלת רקע או דיכוי חיסוני תוכלי לתאם עם הבלנית לטבול ראשונה.

    אם את שוקלת שלא לטבול עליך לדעת שגם אם חלפו שבעת הנקיים, את ואישך עדיין אסורים זו על זה עד שתטבלי במקווה. זה עלול להיות קשה ובמיוחד שגם איננו יודעים כמה זמן ימשך המצב הנוכחי. אם בכל זאת תחליטו, בהחלטה זוגית משותפת, לדחות טבילה, תוכלי להעזר בדף המידע דחיית טבילה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב ובריאות טובה.

    אפרת אמיתי, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות