• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    חוששת שהביוץ מוקדם

    ז׳ במרחשון ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום,
    אני ואישי מנסים מספר חודשים להיכנס להריון אחרי שלוש שנים של נישואין.
    לפני שלושה חודשים הפסקתי עם גלולות ומאז אנו מנסים. החודש נעזרתי בבדיקות ביוץ על מנת שנבין יותר טוב את המחזור שלי, ולצערי מיום 12–20 יצא שלילי. אני מסיקה מזה שאלא אם יש בעיה יותר רצינית כנראה ואני מבייצת מוקדם מהרגיל, וכן אני יודעת שיש כאלו שככה זה אצליהן.
    לכן אנו רוצים היתר שאני אטבל ביום התשיעי במקום ביום ה–12 (5 ימי מחזור + 7 נקיים זה הרגיל שלי).
    איך אני מקבלת היתר והאם זה יתקבל כסיבה מוצדקת?

    תודה רבה.


    תשובה:

    שלום לך,

    בחודשים שלאחר הפסקת השימוש בגלולות המערכת ההורמונלית מתייצבת מחדש. בחצי השנה הראשונה יש אצל הרבה מהנשים חוסר סדירות מסוגים שונים.

    לא ברור מדברייך האם בחודש שעליו את מספרת כבר הגיעה וסת ואם כן מתי, אך ודאי שאי אפשר להסיק בכך שהביוץ לא נצפה בין היום ה12 ליום ה20 שהוא הופיע מוקדם יותר. יתכן בהחלט שטרם הופיע, או שבאותו החודש לא היה ביוץ כלל.

    כדי להבין את המצב ההורמונלי שלך לעקוב אחרי המחזור כולו במשך שלשה חודשים שבו את מתחילה את הבדיקה ביתית ביום ה 7 של המחזור וממשיכה עד קבלת תשובה חיובית או דימום (מה שמצריך שימוש ביותר מערכה אחת לחודש). אם לא נכנסת להריון במהלך שלושה חודשים של בדיקה כזו, כדאי לפנות לרופאת הנשים שלך עם המידע ששאבת מהבדיקות הביתיות לבירור ראשוני, כולל בדיקות דם לבירור רמות ההורמונים.

    אם לאחר התייצבות המערכת יסתבר שיש קושי, נשמח לברר איתך כיצד ניתן למצוא את הפתרון ההלכתי לסיטואציה כפי שתתברר.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות