• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    חיבור חפיסות כדי להימנע מטבילה בגלל הקורונה

    כ״א באדר ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום, האם מומלץ בימים כאלה להגיע למקווה טהרה למי שלא נדבקה ולא נמצאת כמובן בבידוד. אני כרגע לוקחת גלולות וחיברתי הפעם שתי חפיסות. עוד שבוע אני מסיימת את החפיסה השניה. האם כדאי להמשיך ולחבר חפיסה שלישית כדי לא לקבל ווסת ואז אצטרך טבילה? אם לא אחבר עוד חפיסה אז כבר אצטרך לטבול עוד בערך 3 שבועות וזה קצת מלחיץ..


    תשובה:

    שלום לך,

    אין מניעה הלכתית בחיבור חפיסות כדי להימנע מקבלת מחזור, כדאי לברר עם רופאת הנשים שלך שאין גם מניעה רפואית.

    עם זאת, המקוואות בטוחים לשימוש לפי נהלי משרד הבריאות. נאסר על נשים חולות בכל מחלת חום או נשים החייבות בידוד להגיע לטבול.

    באופן רגיל, ללא קשר לנגיף הקורונה, משרד הבריאות אוכף ישנם נהלי ניקיון וחיטוי מחמירים למקוואות נשים. כיום נהלים אלו הוחמרו אף יותר ומי המקווה נקיים ומחוטאים.

    ההנחיות אף מחייבות חיטוי החדר בין הטובלות. אם את סובלת ממחלת רקע או דיכוי חיסוני תוכלי לבקש לטבול ראשונה באותו היום.

    למידע נוסף תוכלי לעיין בדף המידע קורונה, טבילה וטהרת המשפחה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב ובריאות טובה.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות