• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    יש לי כתמים בעקבות נטילת גלולות . האם נאסרתי?

    ג׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום,
    אני נוטלת גלולות מעל לשנה (מסוג מיקרוגינון). במהלך נטילת הגלולות הופיעו לי מספר כתמים (על התחתונית, תחתונים ועל גבי נייר טואלט). הכתמים דמו מאוד לתחילת מחזור אך ללא הרגשה. מובן שמעל גודל גריס. כיצד עליי לנהוג? יש צורך לספור שבעה נקיים מלאים לאחר מכן?
    תודה על הסיוע ושבוע טוב!


    תשובה:

    שלום לך,

    דם שמגיע ללא הרגשה הלכתית ולא בשטף (כמו בוסת), נקרא בהלכה ‘כתם’.

    אף על פי שכתמים לא תמיד אוסרים, ישנם מצבים בהם אפשר להאסר גם מכתם, אם הצטברו מספר תנאים. על תנאים אלו תוכלי לקרוא בדף המידע על ‘דיני כתמים’. תוכלי גם לקרוא על דם על נייר טואלט ועל תחתונית לבנה.

    אם לאור המידע שקראת, נאסרת בעקבות דיני כתמים, עליך לחכות את ימי ההמתנה המינימליים, לספור שבעה נקיים ולטבול. אם לאור המידע שקראת לא נאסרת, אינך צריכה להיטהר ואת יכולה להמשיך כרגיל.

    אם לאחר הקריאה לא ברור לך האם נאסרת או לא, אנא חזרי אלינו ופרטי על כל אחד מהמקרים שראית (ואם יש מקרים בהם אינך זוכרת, אנא צייני שאינך זוכרת):

    על מה ראית את הדם? (על הגוף, על תחתונים לבנים או צבעוניים, על תחתונית/פד, על משהו אחר)

    מה היה צבעו?

    מה היה גודלו?

    בנוסף, יתכן ותרצי לקרוא כיצד מומלץ להתנהל בזמן שיש כתמים, על מנת לצמצם את מספר הפעמים שתיאסרו ללא צורך הלכתי. תוכלי לקרוא על כך כאן.

    כל טוב,

    אפרת אמיתי, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות