• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    כתמים חומים על עדי בדיקה

    כ״ח באדר ב׳ ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום,
    ביום שישי בדקתי, והיה לי צבע חום. זה היה היום ה-9 מתחילת המחזור. אתמול והיום בדקתי שוב, יום 14 ו15 למחזור ושוב היה לי צבע חום.
    מה אני אמורה לעשות?
    תודה רבה!


    תשובה:

    שלום לך,

    כאשר יש שאלות הנוגעות למראות על עד בדיקה, הנתון הרלוונטי היחיד הוא צבע המראה, ויש לברר אם מדובר בצבע מותר או אסור (בניגוד לשאלות על כתמים שבהם ישנם נתונים רלוונטים נוספים). הצבע חום הוא צבע שחלק מגווניו אוסרים וחלק מגווניו מותרים. אין לנו אפשרות לענות דרך האתר על שאלות הנוגעות לגוון הצבע, מכיוון שיש צורך לראות הצבע המדויק. כדאי לצפות בסרטון האם הפסק טהרה צריך להיות נקי לגמרי?

    כדאי לפנות עם עדי הבדיקה לרב או יועצת הלכה ולשאול מה מעמד הבדיקות. אם תרצי שנפנה אותך לרב או יועצת הלכה, אנא כתבי לנו היכן את גרה. אם אינך בטוחה שהצבע מותר ותבחרי שלא לשאול, יהיה עליך להניח שמדובר במראה אוסר ולבצע הפסק טהרה חדש.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות