• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    כתמים עם התקן נובה טי ומחזור שהתארך

    ה׳ בניסן ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום וערב טוב.
    אני נשואה 6 שנים ב”ה. ואמא ל- 4 ילדים בעז”ה.
    לפני כ-7 חודשים התקינו לי התקן נובה טי. סבלתי מדימומים רבים.
    כיום אורך המחזור התארך בין 8–10 יום. ולאחר מכן כתמים שניראים רק על הבדיקות. יש לציין שאף פעם לא סבלתי מכתמים.
    רציתי לשאול האם יש לכם פתרון למניעת כתמים?
    או אם יש מקום לשאול רב על הקלות בבדיקות?
    או כל מידע אחר שיכול לסייע.
    בברכה ותודה מראש!


    תשובה:

    שלום לך,

    במצב שאת מתארת יש צורך לבצע בירור מקיף מבחינה הלכתית ורפואית.

    מבחינה הלכתית, עלינו לברר אם הדימומים שמופיעים אכן נחשבים לדימומים אוסרים. פעמים רבות נשים חוות כתמים שאינם בהכרח אוסרים, או מראות שאינם בהכרח בצבעים אוסרים, ולפעמים בירור הלכתי יעלה שהאישה לא נאסרה כלל. אנו מציעות ללמוד לעומק את ההלכות העוסקות בשאלה איך נאסרים? ודיני כתמים. בנוסף, בכל ספק כדאי לפנות בשאלת חכם לרב או ליועצת הלכה ולקבל ליווי הלכתי מתאים. חשוב לציין בשאלתך את הפרטים שכתבת לנו כדי לקבל מענה הלכתי מותאם. אם תרצי שנפנה אותך לרב או יועצת הלכה באיזורך, אנא כתבי לנו היכן את גרה.

    כמו כן, במצב שאת מתארת יש להפחית את מספר הבדיקות במהלך תהליך הטהרה לבדיקת הפסק טהרה, בדיקת היום הראשון ובדיקת היום שביעי בלבד. חשוב מאוד לא לשכוח אף אחת מהבדיקות, שכן זוהי המסגרת המינימלית שמאפשרת השלמת תהליך הטהרה.

    במקביל, ניתן לפנות לרופאה שלך ולבדוק אם ישנו מענה רפואי לדימומים שאת חווה.

    אם לאחר בדיקת האפשרויות ההלכתיות והרפואיות עדיין תתקלי בדימומים רבים שאוסרים, יתכן שיהיה מקום לשקול מעבר לאמצעי מניעה אחר תוך התייעצות עם הרופאה שלך.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות