• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    כתמים עם מירנה

    י׳ באייר ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום רב,
    לפני יותר מחודש עשיתי התקן מירנה. חוץ מהדימום שנילווה להתקן מאותו יום יש לי דימום קל מאוד עד היום. נפגשתי עם רופאת הנשים והיא אמרה לי שההתקן במקום ושזה יעבור ויכול להיות שאני בכלל לא אמורה להיות בנידה ושאצור אתכם קשר.
    ילדתי לפני ארבעה חודשים ואני מניקה הנקה מלאה. עדיין לא היה לי וסת מאז הלידה.
    בעיקרון אני אסרתי את עצמי, והשאלה אם זאת הייתה טעות, ומה אני אמורה לעשות?
    תודה


    תשובה:

    שלום ומזל טוב,

    דימום מהתקן מירנה עשוי לאסור אם הוא מופיע בשטף, כמו בוסת, או אם הוא עומד בתנאים של דיני כתמים, כדי לדעת האם נאסרת נשמח אם תעני לנו על השאלות הבאות:

    האם היית טהורה בזמן הכנסת ההתקן?

    האם היה זמן בו היה דימום בשטף, כמו בוסת? אם כן, מתי?

    על מה ראית את הדם (על הגוף, על תחתונית, על תחתונים צבעוניים, על תחתונים לבנים)? כתבי בבקשה על כל מקרה בנפרד, ואם את לא זוכרת, בבקשה צייני זאת.

    האם הרופאה ראתה דימום כאשר בדקה אותך?

    מה היה גודל כתמי הדם שראית?

    במידה ונאסרת, ישנן הנחיות מיוחדות כיצד לעבור שבעה נקיים ביתר קלות בזמן הכתמות. לאחר שתחזרי אלינו עם תשובות לשאלות נוכל להנחות אותך בכך. במידה ותחליטי שלא לחזור אלינו, מומלץ לפנות לרב או ליועצת הלכה בקרבתך על מנת שינחו אותך בכך.

    בחודשים אחרי הכנסת התקן הכתמות הן תופעת לוואי שכיחה, בעקבות כך, מומלץ להתנהל באופן הנכון לאור דיני כתמים כדי לצמצם את מספר הפעמים בהן תאסרו את עצמכם ללא צורך הלכתי.

    נמתין לדברייך כדי להשיב לך בהתאם.

    כל טוב!

    אפרת אמיתי, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות