• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    לא ראינו דם בפעם הראשונה שקיימנו יחסים. מה הדין בפעם הבאה?

    ז׳ בשבט ה׳תש״פ

    שאלה:

    היי
    התחתנו לפני כמה ימים ב”ה…
    אתמול קיימנו יחסי מין מלאים. כאב לי מאוד אבל לא ראיתי דם בכלל . עכשיו אפסיק את הגלולות ואקבל מחזור. אבל מה הסיכוי שפעם הבאה אראה דם?
    אנחנו מפחדים שאולי בכל זאת הקרום לא נקרע ופעם הבאה נטמא.
    תודה


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    לעיתים קרובות אין שום דימום מקרום הבתולים, או לפחות לא דימום שמשמעותי מספיק כדי שתראי אותו. בפעם הראשונה שמקיימים יחסים מלאים נאסרים בכל מקרה, אך אין סיבה לחשוש שיהיה דימום בפעמים הבאות. 
    בנוסף, כדאי לסגל הרגלים שימנעו ממך לראות מראה שעשוי לאסור בצמוד לקיום יחסים: כדאי להתרגל ששניכם תתנקו במגבת כהה אחרי קיום יחסים כדי שלא יוכל להיווצר מצב שבו תראו דם על איברו של אישך או עליך. המלצות נוספות שיסייעו לך לצמצם את המקרים שבהם תאסרו תוכלי למצוא בדף המידע על התנהלות לאור דיני כתמים.

    למרות שאינך בטוחה שקרום הבתולים נפתח לגמרי אין סיבה לבדוק אם יש דימום וטוב כבר בפעם הבאה להתנהל באופן שימנע ממך להיאסר.

    יש נשים רבות שחוות כאב בפעם הראשונה שבה הן מקיימות יחסים, או אפילו מספר פעמים נוספות, ואחר כך אינן חשות כאב. נקווה שזה יהיה המצב אצלך. יחד עם זאת, יחסים אינם אמורים לגרום לך לכאב ולסבל אלא להנאה. אם חלילה הכאב לא יעלם חשוב שתבדקי מהי הסיבה הפיזיולוגית שגורמת לו כדי למצוא לה טיפול בהקדם. בקרב מי שסובלת מכאבים ביחסים טיפול מוקדם יכול לסייע מאד. תוכלי לקרוא על הנושא, אם יהיה צורך, באתר האינטרנט של ד”ר אחינועם לב שגיא שהיא מומחית בתום זה.

    יחסים אינטימיים הם שפה שאתם בראשית הלימוד המשותף שלה, ובעז”ה תרגישי בה בנוח יותר ויותר ככל שיחלוף הזמן.

    ברכותינו שלוחות אליכם שתזכו לבנות בניין עדי עד בשמחה ואהבה, נשמח תמיד לעמוד לרשותכם.

    אפרת אמיתי, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות