• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    לא רוצה לטבול בליל שבת בגלל מנייני רחוב בדרך למקווה

    י״ג בתשרי ה׳תשפ״א

    שאלה:

    שלום!
    שכחתי לעשות הפסק טהרה ביום חמישי שעבר ולכן עשיתי יום אחרי ביום שישי, אני אכן אמורה ללכת לטבול ביום שישי בערב, אך בגלל המצב לא נעים לי ללכת בערב שבת, יש ממש ליד הבית שלנו מניין קבוע שלנו עם כל השכנים וגם בהמשך הרחוב עוד מניין שאני צריכה לעבור על מנת להגיע למקווה. האם יש אפשרות, שלמרות ששכחתי, ללכת לטבול ביום חמישי בלילה או שאין ברירה וכנראה אחכה למוצא״ש?
    תודה רבה


    תשובה:

    שלום לך,

    מה שאת מתארת הוא אכן חלק מאתגרי התקופה הנוכחית וננסה לחשוב איתך מה ניתן לעשות במצב זה.

    ביחס להקדמת הטבילה, חשוב לדעת ששבעה הנקיים הם יחידה הלכתית אחת שלמה ולא ניתן לקצר אותה. לכן טבילה בימים שלפני השלמת הנקיים חסרת משמעות.

    אם יתכן שישנם ימים נוספים שיתכן שניתן להחשיב בספירה (למשל במקרה שביצעת בדיקות גם קודם לכן וכדומה) כדאי להתייעץ עם רב או יועצת הלכה כדי לברר את הנושא. במקרה כזה תוכלי לכתוב לנו כאן באתר אלו בדיקות ביצעת ומתי, ומה נראה עליהן, או לשאול בקו הפתוח שלנו.

    במקביל, כדאי לחשוב אם יתכן שישנה אפשרות לטבול בליל שבת באופן שלא יביך אותך ותרגישי בנוח. נשמח לנסות לחשוב איתך על פתרונות אפשריים ואת מוזמנת לכתוב שנית ולפרט.
    יתכן שתמצאי עניין בדף טבילה בליל שבת העוסק בהלכות הרלוונטיות.

    אפשרות נוספת היא לדחות את הטבילה למוצאי שבת, במידה ושניכם מעוניינים בכך. במקרה שתחליטו על דחיית הטבילה, כדאי לקרוא את הדף התנהלות במקרה של דחיית טבילה העוסק בנושא.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות