• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    לק ג’ל וטבילה

    י׳ בכסלו ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום רב,
    שאלתי היא לגבי לק ג’ל בידיים וברגליים שנעשה לפני שבוע, ועד הטבילה יעברו שבועיים.
    האם מספיק שאמרח עליו לק שקוף בכדי שלא תהיה חציצה?
    תודה


    תשובה:

    שלום לך,

    הטוב ביותר הוא לטבול ללא שום דבר על הציפורניים.

    אם רוצים לטבול עם לק ג’ל הוא צריך להיות שלם לגמרי, בלי רווח ממשי בין תחילת הציפורן ללק. כמו כן הוא צריך להיות מסודר ויפה.

    לפעמים כעבור ימים ספורים הלק ג’ל כבר אינו שלם באופן המתואר ואי אפשר לטבול איתו, ולפעמים גם אחרי ימים רבים הלק ג’ל שלם ויפה. הדין תלוי במצב הממשי אצלך.

    במקרה שיש רווח בין הלק לציפורן וניתן להשלים אותו באמצעות לק שקוף או צבעוני כך שהמראה הכללי יהיה שלם ויפה, ניתן לעשות זאת ולפתור בכך את בעיית החציצה. עם זאת, אין משמעות לכיסוי הג’ל והציפורן החשופה בלק שקוף שאינו יוצר מראה שלם ויפה (כמו זה שהיית מייצרת בדרך לאירוע של חברה למשל).

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות