• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    מתי לטבול אם קיבלתי מחזור ביום חמישי?

    ד׳ בסיון ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום,
    שאלה לי לגבי יום הטבילה-
    אם קבלתי ווסת ביום חמישי, מתי תאריך הטבילה שלי?


    תשובה:

    שלום לך,

    לא ניתן לדעת לפי תאריך הווסת מתי יהיה זמן הטבילה. ננסה להסביר כאן בקצרה כיצד לחשב זאת ואת מוזמנת לפנות שוב עם שאלות נוספות לפי הצורך.

    לאחר שחלפו ימי ההמתנה (עליהם תוכלי לקרוא בדף ימי ההמתנה המינימליים) והפסיק הדימום, ניתן לבצע את בדיקת הפסק הטהרה.

    בדיקת הפסק הטהרה היא בדיקה שבה יש לשים עד בדיקה (או כל בד לבן ונקי) סביב האצבע ולהכניס לנרתיק. יש לסובב את האצבע ולגעת בכל צדדי הנרתיק עד כמה שניתן. בדיקה זו אינה אמורה לכאוב ויש להכניס את האצבע רק עד כמה שניתן בעדינות. לאחר הוצאת עד הבדיקה יש לוודא שאין עליו מראה בצבע אוסר (כמו אדום, שחור או צבע הנוטה לאדום כמו חום אדמדם), ואם הוא נקי ממראות אוסרים הוא יחשב לבדיקה תקינה.

    את הפסק הטהרה ניתן לבצע במהלך היום עד שקיעת השמש. יש עדיפות לביצוע הבדיקה סמוך לשקיעה אך אם את חוששת לשכוח ניתן לבדוק גם קודם לכן.

    בדיקת המוך הדחוק נעשית מלפני זמן השקיעה לצאת הכוכבים. את זמני השקיעה וצאת הכוכבים ניתן למצוא באתר הבא (שימי לב שזמני היום משתנים ממקום למקום ומיום ליום ולכן חשוב לבדוק ספציפית לאיזורך מהם הזמנים בכל יום).
    בדיקת המוך הדחוק היא הכנסת עד בדיקה לנרתיק לפני זמן השקיעה והשארתו שם עד צאת הכוכבים. לאחר מכן יש להוציא את הבדיקה ולוודא שאין עליה מראות אוסרים. אם בדיקה זו גורמת לכאב או שלא ניתן טכנית לבצע אותה (כגון במהלך נסיעה) ניתן לוותר על בדיקה זו.

    ביום למחרת ניתן להתחיל בספירת השבעה נקיים. יש לבצע שתי בדיקות בכל יום, אחת בבוקר ואחת לפני השקיעה וללבוש תחתונים לבנים. אם כרגע מאתגר מידי לבצע הרבה בדיקות, יש לבצע בדיקה אחת ביום הראשון, בדיקה נוספת ביום השלישי ובדיקה אחת ביום השביעי.

    חשוב מאוד לא לשכוח את הבדיקות הבאות (שכחה עשויה לגרום לדחיית הטבילה): בדיקת הפסק טהרה, בדיקת היום הראשון ובדיקת היום השביעי. בדיקות אלו תמיד מתבצעות במהלך היום לפני זמן השקיעה.

    ניתן לטבול בלילה שלאחר היום השביעי. לדוגמא: אם ביצעת הפסק טהרה ביום א’, והיום הראשון לשבעה נקיים היה יום ב’, היום השביעי הוא יום א’ בשבוע שלאחר מכן, ובאותו הלילה ניתן לטבול.

    את מוזמנת לפנות גם לקו הפתוח שלנו. אם תרצי שנפנה אותך ליועצת הלכה או מדריכת כלות באיזורך, אנא כתבי לנו היכן את גרה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות