• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    מתי ניתן להיטהר אחרי לידה?

    כ״ו בטבת ה׳תש״פ

    שאלה:

    היי,
    לפני 3 שבועות ילדתי בן ואני כבר כמה ימים נקייה.
    רציתי לדעת אם עליי לחכות 40 יום או לבדיקה של הרופאה נשים שלי ורק אחרי זה לטבול במקווה?
    או שאני יכולה כבר לספור 7 נקיים וללכת לטבול בלי לחכות 40 יום ולבדיקה?

    תודה 🙂


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    אם פסק הדימום תוכלי כבר כעת לנסות לבצע הפסק טהרה ולספור שבעה נקיים. עם זאת, כדאי להערך לכך שהדימום שלאחר הלידה הוא בעל אופי משתנה ומתחזק ונחלש לעיתים.

    אין צורך לחכות במשך 40 יום, ולאחר לידת בן ניתן באופן תיאורטי לטבול לאחר שבוע מהלידה (לאחר לידת בת ניתן לטבול אחרי שבועיים מהלידה), אך בדרך כלל הדימום ממשיך למשך מספר שבועות לפני שניתן להטהר.

    ישנם רופאים המנחים להמנע מקיום יחסי אישות לאחר הלידה עד לבדיקה הרפואית. אם כך הנחתה אותך הרופאה שלך, יש להמנע מקיום יחסים עד לבדיקה. עם זאת, תוכלי לטבול אף קודם לכן כדי לאפשר סוגי קרבה אחרים, וגם תוכלי להקדים את בדיקת הרופאה.
    המפגש עם הרופאה הוא הזדמנות טובה להעלות את הנושא של אמצעי מניעה אם את מעוניינת למנוע הריון. שימי לב שאם אינך מוגנת מפני הריון ישנה אפשרות להכנס להריון גם בזמן הסמוך ללידה.

    להרחבה בנושא תוכלי לקרוא בדף טהרה לאחר לידה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות