• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    מתקשה לעשות הפסק טהרה אחרי החתונה

    כ״ב באייר ה׳תשפ״א

    שאלה:

    שלום רב!
    לפני שבוע קיבלתי וסת. זו הוסת הראשונה שיש לי לאחר החתונה. בדרך כלל אני מסיימת וסת אחרי 5 ימים והפעם הוא התארך ליותר- אני נמצאת ביום השביעי ועדיין יש דם קרישי שנמצא בנרתיק אבל מצליח לצאת החוצה. ניסיתי לנקות עם עד בדיקה אבל זה לא מתנקה, זה הגיוני מה אני יכולה לעשות?


    תשובה:

    מועדים לשמחה,

    קורה לפעמים שיש וסת אחת שמתארכת קצת, אם הדבר נמשך מעבר לכמה ימים או ממשיך גם בוסתות הבאות מומלץ לפנות לבירור רפואי אצל רופאת הנשים שלך.

    הפוסקים המליצו להתרחץ ולרחוץ את אזור הנרתיק לפני בדיקת הפסק טהרה כדי לנקות את הנרתיק משאריות דם. ייתכן וישיבה באמבטיה תוכל לעזור לך להתנקות ולאחריה תוכלי לנסות לעשות הפסק טהרה.

    בנוסף, עליך לדעת שלא כל צבע אוסר אותך, תוכלי לצפות בסרטון האם בדיקת הפסק טהרה צריכה להיות נקיה לגמרי כדי להבין מהי בדיקת הפסק טהרה תקינה. אם יש לך ספק בצבע הבדיקה מומלץ לפנות בשאלת חכם לרב או ליועצת הלכה ולהראות את עד הבדיקה.

    יהי רצון שתזכו לבנות את ביתכם בשמחה, בקדושה ובטהרה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב וחג שמח.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות