• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    סידור מועד חתונה ולקיחת גלולות

    כ״ג באייר ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שבוע טוב בעז”ה עוד חודשיים אני מתחתנת.
    הלכתי לרופאת נשים שנתנה לי גלולות בשם מינס ואמרה לי להתחיל לקחת אותם כשאני מקבלת. התחלתי לקחת אותם כחודשיים לפני החתונה, וזה לא מסתדר לי עם החתונה מבחינת המקווה…
    מה אני יכולה לעשות?


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב,

    בסידור הוסת לפני החתונה יש צורך לקחת בחשבון מספר נושאים שונים.

    מצד אחד, על מנת להיטהר לפני החתונה, יש לספור שבעה ימים נקיים, ולשם כך יש צורך שהדימום ייגמר שמונה ימים לפני מועד החתונה לפחות. כדי להימנע מתקלות כדאי לתכנן כך שיהיה פרק זמן קצת יותר ארוך בין הדימום לחתונה.

    מצד שני,  כיוון שלאחר הביאה הראשונה בני הזוג נאסרים מדין דם בתולים, יש עדיפות לכך שהוסת הבאה לאחר החתונה תופיע זמן קצר לאחר שבני הזוג יקיימו יחסים לראשונה, וכך תקופת האיסור מדם הבתולים ומדם הוסת יחפפו, ותקופת האיסור בחודש הראשון שלפני החתונה תצטמצם (בצורה משמעותית) ככל האפשר.

    בעת נטילת גלולות, הדימום מגיע כיומיים-שלושה לאחר הפסקת הגלולות, ועל כן ההמלצה בדרך כלל היא להגיע למועד החתונה לקראת סוף חפיסת הגלולות, ולהפסיק לקחתן לאחר שבני הזוג מקיימים יחסים.

    תוכלי לקרוא על הנושא בהרחבה בדף המידע ‘קביעת תאריך החתונה’.

    מומלץ שתחזרי לרופאה, ותצייני בפניה את הנתונים שהצגנו למעלה. הרופאה תוכל לעזור לך לחשב מחדש כיצד עלייך ליטול את הגלולות, והאם להפסיק את אחת מחפיסות הגלולות באמצע על מנת להקדים את הדימום.

    שימי לב שנושא נוסף שחשוב לדון עליו עם הרופאה הוא האם ברצונך למנוע הריון אחרי החתונה או שמטרת נטילת הגלולות היא רק לסדר את הוסת לקראת החתונה.

    אם תרצי להרחיב בנושא הטהרה לפני החתונה, תוכלי לקרוא על כך בדף המידע ‘טהרה לקראת חתונה’.

    גלולות מינס הן גלולות עם מינון אסטרוגן נמוך. יש לכך יתרונות רבים, אך לחלק מהנשים, המינון הנמוך של האסטרוגן עלול לגרום להכתמות, בעיקר בחודשים הראשונים של נטילת הגלולות. אם תתקלי בבעיה מסוג זה, אנא כתבי לנו שוב, או התקשרי לקו הפתוח (הפרטים שלו מופיעים בקישור הזה), על מנת שנוכל להנחות אותך איך להיטהר לפני החתונה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת.

    אפרת אמיתי, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות