• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    קושי להיטהר עם מירנה

    י״ד בתמוז ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום רב,
    נולדה לי תינוקת לפני כמעט שלושה חודשים.
    לפני קרוב לחודשיים רופא התקין לי התקן, הנקרא בשם מירנה.
    ומאז לא הצלחתי עדיין לעשות הפסק.
    רציתי לדעת האם זה נורמלי והאם יש פיתרון מחוץ לקופסא לבעיה זאת.


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    בזמן שימוש בהתקן מירנה עלולים להיות דימומים והכתמות ובמיוחד בחודשי השימוש הראשונים. עם זאת, כתמים אלו אינם בהכרח אוסרים ויש לבחון את המעמד ההלכתי בכל מצב בנפרד. כדי להמנע מלהיאסר ללא הכרח הלכתי, כדאי לפעול על פי ההנחיות המופיעות בדף התנהלות לאור דיני כתמים.

    כדי להצליח להטהר כעת, כדאי לפעול באופן הבא:

    לפני בדיקת הפסק הטהרה, כדאי לבצע שטיפה פנימית או ניקוי של הנרתיק. לאחר כרבע שעה נסי לבצע בדיקת הפסק טהרה. אם הבדיקה אינה תקינה נסי לחכות זמן מה ולחזור על הפעולות. לכתחילה יש לבצע את הבדיקה בזמן הסמוך לשקיעה (החל משעתיים לפני השקיעה), אך בדיעבד גם בדיקה שנעשתה קודם לכן במהלך היום תהיה תקפה. להרחבה תוכלי לקרוא בדף זמנו של הפסק טהרה.

    לאחר שביצעת הפסק טהרה, בסבב זה יש ללבוש תחתונים צבעוניים ולא לבנים. כל כתם שיראה עליהם לא יאסור. בשל הקושי להטהר שאת מתארת, בסבב זה יש לבצע את בדיקת היום הראשון והיום השביעי בלבד.

    ביום הראשון, נסי לראות אם יש זמן ביום בו ההפרשות נראות בצבע מותר. תוכלי לבדוק זאת ע”י ניגוב חיצוני עם נייר טואלט. יש לבצע את הניגוב בזמן שאינו סמוך להטלת שתן, או בזמן שעברו לפחות 15 שניות מאז הטלת השתן. בצורה זו, גם אם יהיה מראה בצבע בעייתי על הנייר, הוא לא יאסור אותך. אם תמצאי זמן כזה שבו ההפרשות בצבע מותר, בין זמן הזריחה לזמן השקיעה, תוכלי לנסות לבצע את הבדיקה בזמן זה. אם לאורך כל היום הראשון לא תמצאי זמן מתאים לבדוק, המנעי מלבדוק ופני להתייעצות עם רב או יועצת הלכה.

    אם הצלחת לבצע את הבדיקות הקודמות, בצורה דומה יש להתנהל גם ביום השביעי. נסי לראות אם יש זמן ביום שבו את יכולה לבצע בדיקה תקינה ואם כן תוכלי לבצע אותה. אם תראי שאינך מצליחה לבדוק, המנעי מלבדוק ופני להתייעצות דחופה עם רב או יועצת הלכה לפני השקיעה.

    כל ההנחיות שנתנו לך לגבי ספירת הנקיים מתאימות לסבב זה של ספירת הנקיים, ואינן הנחיה כללית.

    חשוב לדעת שלא כל מראה הוא מראה אוסר, ישנם צבעים שנחשבים לצבעים מותרים ולא יפסלו את השבעה נקיים. אם בכל זאת ישנו מראה שיכול להיות שהוא בצבע אוסר על הבדיקה, כדאי לפנות בשאלת חכם לרב או יועצת הלכה באיזורך. אם תרצי שנפנה אותך לרב או יועצת הלכה באיזורך, אנא כתבי לנו היכן את גרה.

    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות