• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    שיכחת בדיקת יום שביעי = דחיית טבילה ביום?

    כ״ט באב ה׳תשע״ח

    שאלה:

    שלום
    נזכרתי רק ב–19:35 היום לעשות את הבדיקה.
    זאת הייתה הבדיקה האחרונה שעלי לעשות אחרי שספרתי ובדקתי 7 ימים כל בוקר ועד אתמול בערב. למרות שתאורטית הייתי אמורה לטבול הערב, עם הסכמת בעלי החלטתי מראש לדחות את הטבילה למחר וכנראה זה גרם לעובדה ששכחתי לעשות את הבדיקה בזמן.
    האם אני צריכה לעשות הפסק טהרה חדש ולספור עוד פעם 7 ימים?
    תודה


    תשובה:

    שלום לך,

    לכתחילה יש לבצע שתי בדיקות בכל יום במהלך השבעה נקיים אך בדיעבד ניתן לטבול כל עוד בוצעו בדיקות הפסק טהרה, היום הראשון והיום השביעי.

    מסיבה זו, תוכלי לבצע בדיקה נוספת במהלך יום ה’ וזו תהיה בדיקת היום השביעי, כאשר היום השני לספירה הקודמת שלך יהפוך ליום הראשון לשבעה נקיים. בערב תוכלי לטבול לאחר השלמת השבעה נקיים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות