• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    פספסתי בדיקה ביום הראשון

    י׳ בסיון ה׳תשע״ז

    שאלה:

    שלום.
    שכחתי מהבדיקה הראשונה בזמן ועשיתי אותה ב4.58 (שעון חורף).
    האם נחשבת?


    תשובה:

    שלום לך,

    התשובה היא כללית כיוון שמשאלתך לא ברור לנו בדיוק באיזו בדיקה מדובר, אם את רוצה את מוזמנת לפנות אלינו שוב ולפרט מהי בדיוק כוונתך כי שנוכל לענות לך בצורה יותר ספציפית.

    בדיקת הפסק טהרה צריכה להיות בשעות היום וכן הבדיקות במהלך שבעת הנקיים, לא ניתן להחשיב בדיקות שבוצעו לאחר השקיעה, כיוון שלפי ההלכה זהו כבר יום חדש. תוכלי לבדוק את זמן השקיעה באזור מגורייך כאן.

    אם שאלת על בדיקת הפסק טהרה- לא ניתן לעשותה לאחר השקיעה, מצד שני, ניתן לעשות הפסק טהרה אפילו בשעות הבוקר. כדי לא לפספס את השקיעה בימות החורף מומלץ להקדים את הבדיקה לשעות הבוקר (ואם מתאפשר לך, לנסות ולחזור עליה לפני השקיעה).  תוכלי להרחיב על זמנו של הפסק טהרה כאן.

    אם כוונתך לבדיקת היום הראשון לשבעה נקיים, יש לעשות שתי בדיקות במהלך שעות היום של היום הראשון לשבעה נקיים, אבל אם עשית רק בדיקה אחת והיא בין הזריחה לשקיעה, תוכלי להמשיך בספירה כרגיל.

    תוכלי לקרוא עוד על זמני היום כאן.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות