• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    כתם על נייר טואלט עם סרזט

    כ״ח בסיון ה׳תשע״ז

    שאלה:

    שלום רב.
    אני תשעה וחצי חודשים לאחר לידה נוטלת סרזט לא בשעות קבועות אך לאורך הערב⁄הלילה. מניקה הנקה חלקית בשעות די קבועות (בין ארבע לשש פעמים ביום).
    בשבוע שעבר התחילו להופיע לי על התחתוניות כתמים⁄הפרשות בגווני חום⁄ורוד⁄אדום (משתנה). הקפדתי ללבוש תחתונים צבעוניים ולא להסתכל על הנייר לאחר הקינוח או להמתין כחצי דקה כשכן רציתי להסתכל ולברר מה מצבי.
    במוצ"ש האחרון מיהרתי וכן הסתכלתי בהיסח הדעת על הנייר מיד בתום הטלת השתן. ראיתי הפרשות אדומות ובעייתיות. מפאת אירועי החג לא הספקתי לברר את העניין לפני.
    מאז מוצ"ש אני מקפידה ליטול את הגלולות בשעה קבועה ועל פניו נראה שאני נקיה. 
    אנו נוהגים עפ"י עדות אשכנז.
    אשמח לעצה בנושא ולהבהרת המצב ההלכתי שלנו כרגע.
    בברכת חג שמח!
    תודה.
     


    תשובה:

    שלום לך,

    אם את בטוחה שעברו פחות מחמש עשרה שניות מסופו של זרם השתן ועד לקינוח וראית מראה בצבע אדום ברור,  הרי שנאסרתם.

    עליכם להמתין שיחלפו ימי ההמתנה המינימליים בטרם תוכלי לספור שבעה נקיים.

    אם זה לא מה שאירע, את מוזמנת להיות איתנו שוב בקשר לבירור מעמדך ההלכתי.

    יתכן וכדאי לשקול עם הרופאה שלך מעבר לאמצעי מניעה אחר. בשלב זה של ההנקה כבר אין מניעה להשתמש באמצעי מניעה שמכיל אסטרוגן. בנוסף להבדל בהשפעות ההורמונליות, שימוש באמצעי מניעה משולב יאפשר לך לבחור אמצעי מניעה שאין צורך לקחת מדי יום, כמו למשל טבעת הורמונלית נרתיקית. תוכלי לקרוא על הנושא בדף המידע העוסק באמצעי מניעה הורמונליים משולבים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות