• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    רוצה עצות לאחר שנכנסתי להריון מהר

    י״א בתמוז ה׳תשע״ז

    שאלה:

    שלום,
    אני נשואה טרייה וב"ה נכנסתי להריון מהר. שמחנו מאוד וביחד עם זה נגרם מצב מורכב. בזמן האחרון קשה לי להתקרב כל קרבה פיזית לבעלי, אפילו קרבה קלה. אני יודעת שייתכן שזה מצב טבעי בתחילת הריון אבל זה מעלה בי פחדים, יוצר מתח וקושי לשנינו כבר בתחילת הנישואין.
    אשמח לעצה,
    תודה רבה,


    תשובה:

    שלום לך,

    היכולת להישיר מבט אל התמודדויות מהסוג שאת מתארת, והרצון למצוא פתרונות, הן כבר חצי פיתרון.

    התקופה הראשונה לאחר החתונה היא תקופה של היכרות עם רבדים חדשים בקשר, במיוחד בהקשרים הפיזיים של הקירבה הזוגית. כל זוג מחפש בתקופה זו את השפה הפנימית שלו, ובונה אותה בהדרגה.
    ראשיתו של כל הריון, ובמיוחד הריון ראשון, עשויה להיות מאתגרת. שלל הרגשות פיזולוגיות שלא הורגלת בהן, יחד עם שינוי הורמונלי ורגשי, עשויים להקשות מאד על ההתנהלות בתקופה זו. 
    השילוב בין שני המצבים הללו, שיש בהם שמחה גדולה וברכה עצומה, עשוי להיות מורכב. חשוב שתדעו שהתמודדות עם מורכבות כזו שכיחה מאד, ובעז"ה בהקדם תמצאו דרך התנהלות שתהיה טובה לשניכם.

    מצד אחד- טבעי לגמרי שיש רגשות מורכבים וטבעי שעוד קשה לכם למצוא את האופנים שבהם טוב לכם יחד. חשוב שלא תעשו דברים שלא נעימים לכם, וחשוב שתאפשרו לך להרגיש בנוח ולעבור את ראשית ההריון בכמה שפחות עגמת נפש. מה שתיארת אינו מדאיג אלא טבעי, ובעזרת ה' בעשורים שיבואו יהיו לכם עוד תקופות רבות ושונות שבכל אחת מהן ילבש הקשר שלכם פנים ייחודיות.

    מצד שני- כדאי לא להתפתות לתחושה שהכל לא נעים ושאת רק רוצה מרחק, כי בדרך כלל המציאות פחות חד משמעית. יכול מאד להיות שיש זמנים וסוגי קירבה שכן יהיו נעימים לך, ושווה להשקיע מאמץ בלהבין מה הם.

    מעבר לחשיבותה של השיחה ביניכם על התחושות שלכם רצינו להציע לך ולכם לחשוב באילו אופנים תוכל להיות ביניכם קירבה, שתהנו ממנה שניכם. לעיתים קרובות לא כל דבר בכל זמן יעורר את אותה התחושה. אולי יש זמנים ביום שבהם את מרגישה טוב יותר? אולי יש דברים שנעימים לך גם כעת? כדאי לפרק את התחושה הכללית הקשה למקטעים קטנים יותר שיאפשרו לך לבחון ביחס לכל אחד מהם את הרגשתך והרגשתכם. כדאי גם לשים לב לכך שהתחושות שלך ושלו עשויים להשתנות כל העת, וכדאי להישאר עירניים לרגשות הממשים שלך ולא להחליט מראש לאורך זמן שקשה לך.

    אם את מרגישה שהקושי שלך גדול במיוחד או שאת מרגישה רגשות שליליים עזים, מעבר לקושי נקודתי, אולי תרצי לפנות לעזרה מקצועית.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    ברכות ואיחולים לבניין בית מלא אהבה ושמחה לאורך ימים ושנים!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות