• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    האם להתחיל שבעה נקיים עם תפרים?

    י״ז בתמוז ה׳תשע״ז

    שאלה:

    שלום,
    אני שבועיים לאחר לידה רגילה. בלידה נוצרו לי מספר קרעים ויש לי 2–3 תפרים. אני עדין רואה קצה של חוט, כך שאני מבינה שהם עדין קיימים ולא נספגו. 
    רציתי לשאול בבקשה – תוך כמה זמן (בערך) התפרים מתאחים ונרפאים? 
    הדימום פסק, יש לי רק כתמים חומים מידי פעם, ואני רוצה אבל חוששת להתחיל לבדוק 7 נקיים ולגעת בתפרים ⁄ לפתוח או לפצוע את התפרים שעדין קיימים..
    1. מה עושים? מתי מתחילים לבדוק 7 נקיים כשיש תפרים ?
    2. כתמים חומים נחשבים למותרים?
    תודה רבה על המענה.


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    1. בדרך כלל התפרים נספגים תוך מספר שבועות. מטרות תפרים היא להחזיק את העור במקום הנכון שהגוף יוכל לרפא את עצמו. לאחר כשבועיים כבר נוצר איחוי אז אין סיבה לחשוש מלעשות בדיקות בעדינות. 

    חשוב לדעת אופיו של הדימום לאחר לידה שונה מדימום וסתי רגיל, ונוטה להיות לא רציף, כך שיתכן שאף על פי שנראה שהדימום הסתיים בפועל עדיין יחלוף זמן עד שיפסק לגמרי.

    עוד על טהרה לאחר לידה תוכלי לקרוא כאן.

    2. ישנם גוונים שונים של חום, חלקם אוסרים וחלקם אינם אוסרים. תוכלי לקרוא על כך בהרחבה בדף המידע העוסק בצבעים מותרים ואוסרים. בכל מקרה שאינך בטוחה שהגוון מותר והוא נראה על עד בדיקה או באופן שאוסר על פי דיני כתמים מומלץ לפנות לרב או יועצת הלכה בשאלת חכם כדי לברר את דינו של הגוון. אם לא תשאלי יהיה עליך להניח שהגוון אוסר.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות