• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    שאלות על הפסק טהרה

    כ״ב בתמוז ה׳תשע״ז

    שאלה:

    אני צריכה לעשות היום הפסק ומנסיונות העבר אני לא תמיד מצליחה בפעם הראשונה.
    אני יכולה להתחיל לנסות בשעה הקרובה כבר ואם יהיה עד אחד נקי לעצור שם?
    ואפשר לשים תחתונית שחורה אחרי ההפסק בגלל שיש סיכוי שיהיו כתמים?


    תשובה:

    שלום לך,

    בהחלט ניתן לבצע מספר נסיונות לבצע בדיקת הפסק טהרה תקינה. כדאי לחכות מספר דקות בין נסיון אחד למשנהו כדי לתת ללחות הטבעית בנרתיק להתחדש. בנוסף, אם לאחר מספר נסיונות לא התאפשר לבצע בדיקה תקינה כדאי לחכות יום נוסף ולא להמשיך בבדיקות משום שבדיקות מרובות עלולות לגרום ליובש ופצעים בנרתיק.

    כדאי לדעת שלכתחילה יש לבצע הפסק טהרה סמוך לזמן השקיעה (הכוונה לכשעתיים שלפני השקיעה), אך גם הפסק טהרה שנעשה קודם לכן בשעות היום, יהיה תקף. לכן מומלץ לנסות לבצע הפסק טהרה בבוקר או במהלך היום ליתר בטחון, ובמצב בו לא התאפשר לבצע הפסק טהרה הסמוך לזמן השקיעה יהיה ניתן לסמוך על הפסק הטהרה שנעשה קודם לכן. עוד על כך תוכלי לקרוא בדף זמנו של הפסק טהרה.

    באופן רגיל אין להשתמש בתחתונית שחורה במהלך השבעה נקיים. במצב של קושי גדול להיטהר יתכן שיהיה מקום להקל בנושא זה. אם את חושבת שאת נמצאת במצב כזה, תוכלי לכתוב לנו ונדריך אותך כיצד להתנהל במהלך השבעה נקיים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות