• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    נטהרת אחרי לידה, אולי הכתם בגלל התפרים?

    י״ז בטבת ה׳תשע״ח

    שאלה:

    שלום וברכה.
    ברוך ה' אני כשישה שבועות לאחר לידה ונמצאת ביום השני של שבעה נקיים. לאחר שאלת רב קיבלתי היתר לבצע בדיקות ביום הראשון, השלישי והשביעי בלבד.
    תודה לאל הבדיקות שנעשו עד עכשיו יצאו נקיות לגמרי. היום הרגשתי כאב מקומי באזור התפרים ומיד לאחר מכן ביקרתי בנוחיות. הקינוח בנייר טואלט לבן לאחר שתן היה נקי לחלוטין (אני ממוצא ספרדי). לאחר כ 5 דק הופיע כתם על התחבושת (תחתונית) בצבע אדמדם. אציין שאפשר לראות את מקור הכאב בתפרים, ונראה בבירור חלק מעט פתוח בעור בצבע אדום. כמו פצע שלא התאחה… איני יכולה לשער אם גודל הכתם יותר מכגריס כיוון שצורתו מוארכת ולא עגולה,אך הוא לא גדול.

    האם נאסרתי ועלי להתחיל מחדש את הספירה? האם ניתן להסתמך על פצע באזור למרות שהבדיקות ביומיים האחרונים על העד יצאו נקיות לגמרי? 

    תודה.
     


    תשובה:

    שלום לך,

    המראה שראית לא אסר אותך ותוכלי להמשיך בספירת השבעה נקיים. אם את חוששת שלא תצליחי לבצע את בדיקת היום השביעי, אנא צרי איתנו קשר ונדריך אותך כיצד להתנהל.

    כדאי לברר אצל רופאת הנשים אם הצלקת באזור התפרים מתאחה כראוי. תוכלי לעשות זאת בבדיקה השגרתית הנעשית אצל רופאת הנשים כשישה שבועות לאחר הלידה.

    יתכן שתמצאי עניין בדף טהרה לאחר לידה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות