• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    אני משתמשת במירנה ולא מצליחה להטהר, מה כדאי לעשות?

    י״ב בשבט ה׳תשע״ח

    שאלה:

    שלום.
    אני בת 44. אשכנזיה. לפני כ- 3 חודשים התקנתי מירנה.

    כחודש אחרי ההתקנה טבלתי אבל יומיים אחכ ראיתי שוב דם.
    מאז אני לא מצליחה להטהר. כל פעם אני בכיוון וכיום לפני מועד הטבילה, אני רואה שוב דם.
    מציינת שאני בתקופה עמוסה מאד (גם פיזית וגם נפשית) והנושא בזה מוסיף לי מתחים.
    1. אם ראיתי היום דם, מתי אפשר לעשות הפסק?
    2. האם הגיוני המצב או שפשוט הגוף שלי לא מגיב טוב להתקן וכדאי להוציאו?
    3. כמה זמן רצוי לתת צאנס להתקן ומתי להתייאש ממנו?
    תודה


    תשובה:

    שלום לך,

    את מתארת מצב לא פשוט בו את אסורה במשך תקופה ארוכה. לאור הנתונים שציינת, נראה לנו שכדאי שתקבלי ליווי הלכתי אישי כדי לעזור לך להטהר. אם תרצי שנפנה אותך לרב או יועצת הלכה באיזורך, אנא כתבי לנו היכן את גרה.

    חשוב לדעת שלא כל דימום נחשב לדימום אוסר. דימום שמופיע בשטף (בדומה לדימום ויסתי) או בליווי הרגשה הלכתית יאסור בכל צורה בה יראה. דימום בעל אופי אחר הנקרא בשפה ההלכתית "כתם" יאסור רק בתנאים מסוימים עליהם תוכלי לקרוא בדף דיני כתמים. בדף התנהלות לאור דיני כתמים תוכלי לקרוא איך להתנהל בצורה שתמנע ממך להאסר ללא הכרח הלכתי.

    במענה לשאלותיך:

    1. תוכלי לנסות לבצע הפסק טהרה גם אם ראית קודם לכן דימום באותו היום. תוכלי להתחיל את השבעה נקיים לאחר שעברו ימי ההמתנה והתבצע הפסק טהרה תקין.

    2. הכתמות ודימומים במהלך חודשי השימוש הראשונים במירנה הם תופעה תקינה ונפוצה.

    3. ההכתמות עשויות להופיע למשך עוד מספר חודשים. עם זאת, בהרבה מהמקרים לא בהכרח מדובר בכתמים שנחשבים לכתמים אוסרים, וכדאי לברר בכל מקרה מה מעמד הכתם. חלק מהמשתמשות בהתקן המירנה מדווחות על התמעטות או העלמות הווסת לאחר זמן, דבר אשר יכול להקל על נשים מסוימות. כדאי לנסות ולראות אם בעזרת ליווי הלכתי מתאים תוכלי להטהר. אם תחווי דימומים אוסרים לאורך זמן יתכן שתרצי לשקול אמצעי מניעה אחר.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    .שירה מניטגטג, יועצת הלכה 


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות