• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום ארוך בווסת

    ל׳ בשבט ה׳תשע״ח

    שאלה:

    שלום, המחזור שלי ארוך בדרך כלל – כשבוע ימים עד שאין סימני דם לפעמים יותר משבוע.
    מתי אני מתחילה לספור שבעה נקיים?


    תשובה:

    שלום לך,

    התשובה לשאלתך תלויה בהגדרה שלך ל"סימני דם", לעיתים בסיום המחזור ישנם מראות שאינם בהכרח אוסרים.

    באופן עקרוני, לא ניתן להתחיל בספירת שבעה נקיים לפני שבוצעה בדיקת הפסק טהרה תקינה. את יכולה לנסות לעשות הפסק טהרה מספר פעמים עד שהיא תצא נקייה מדם.

    עליך לדעת שלא כל צבע אוסר, תוכלי לקרוא על כך בדף המידע על צבעים מותרים ואוסרים. ייתכן ובהנחיה נכונה תוכלי להתחיל בספירה מוקדם יותר. ישנם צבעים שאוסרים תמיד- כמו אדום וישנם צבעים שאינם נוטים כלל לאדמומיות והם מותרים אפילו אם נמצאו על עד בדיקה. במקרים שאת מסופקת, כמו במראות חומים, מומלץ מאוד שתפני לרב או ליועצת הלכה בשאלת חכם. למרות המבוכה המסוימת שיש בכך, שאלת חכם עשויה להקל עליך את ההיטהרות וקצר את משך הזמן בו אתם אסורים.

    במקרה שתבחרי שלא לשאול יהיה עליך להניח שהמראה אסור בכל מקרה של ספק, ויהיה עליך לעשות את כל תהליך הטהרה כדי להיטהר. אם אינך יודעת למי לפנות פני אלינו שנית בציון אזור מגורייך וננסה להפנותך לדמות מתאימה.  

    בנוסף מומלץ לקרוא על הגדרת כתם כאן, ולהתרענן בדיני כתמים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    חג שמח.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות