• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    איך אפשר לטבול כשיש ילדים קטנים?

    י״ח באדר ה׳תשע״ח

    שאלה:

    שלום רב,
    אני נשואה ואם ל-3 ילדים קטנים.
    אנחנו שומרי מצוות וענין הטהרה מאד קשה לנו ליישום מבחינת זמני הטבילה וזמני השכבת הילדים לישון. מאד קשה לנו לאפשר לי להגיע בזמנים האלה לטבילה. בסופו של דבר ברוב הפעמים אני טובלת רק אחרי שבועיים מהיום המיועד וגם זה די באפיסת כוחות, מה שמהרבה בחינות בעייתי מאד.
    מה ניתן לעשות?!
    (תהליך ההרדמה של הילדים אצלנו קשה מאד – זה להסגר עם כל אחד מהם בחדר לכמה שעות עד אפיסת כוחות, ואני בטוחה שיש עוד הרבה כמוני במצב דומה) 
    אשמח לעצות.
    תודה


    תשובה:

    שלום לך,

    את מתארת מצב מורכב. אכן הורות לשלושה ילדים קטנים עלולה להיות מאתגרת מאוד וניכר שאתם נמצאים בתקופה לא פשוטה. עם זאת, גם בתקופות מסוג זה חשוב לפנות זמן לזוגיות ולעצמכם.

    מכיוון שאתם בתקופה מאתגרת מבחינת התארגנות לטבילה, כדאי לנסות לחשוב יחד על פתרונות אפשריים שיאפשרו לך לטבול בזמן. לכל משפחה יש פתרונות המתאימים לה ואם תפרטי מה בדיוק הקושי נוכל לנסות לעזור בכיווני חשיבה. 

    כדאי לנסות לבחון את ההתנהלות שלך בערב הטבילה ולחשוב אם ניתן לייעל אותה: האם יהיה טוב יותר להתכונן לטבילה בבית או שדווקא במקווה יהיה קל יותר להתארגן? האם ניתן לבצע חלק מההכנות ביום שלפני הטבילה? האם יש מקווה אחר שיקל עליך לטבול בו? האם יתכן שטבילה בזמן מוקדם יותר או מאוחר יותר תקל עליך?

    כדאי להערך לכך שיתכן שבערב זה הרדמת הילדים תהיה שונה מהרגיל ויכול להיות שירדמו בשעה מאוחרת יותר. אין חובה לקיים יחסי אישות בליל טבילה אם אינכם מעוניינים בכך או שהדבר אינו אפשרי, אך כדאי בכל זאת לטבול כדי לאפשר סוגי קרבה אחרים. 

    חשוב לזכור שאלו קשיים זמניים, ולכל תקופה יש את האתגרים היחודיים לה. אנו תקווה שתמצאו את הדרך שמתאימה לכם במציאות זו. את מוזמנת להיעזר בנו בכל התלבטות או שאלה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות