• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    הפסק לאחר השקיעה ושאלה לגבי צבעו

    ה׳ בניסן ה׳תשע״ח

    שאלה:

    שלום:
    יש לי שתי שאלות:
    שאלה אחת, אני גרה ביישוב בו אין מקווה והאפשרות היחידה לטבול היא במרחק של חצי שעה נסיעה. הייתי צריכה לעשות היום הפסק והוא היה כבר אחרי שקיעה, האם ההפסק נחשב? אם לא תהיה לי בעיה שאצטרך לטבול בערב שבת לפני השקיעה או במהלך היום.
    שאלה שניה, ההפסק יצא לי בצבע חום. אני מתלבטת מאוד על השאלה הזו והחלטתי הפעם לברר. אני מסיימת את המחזור ומה שיש אחריו זה יומיים של ליכלוכים, הם אפילו לא יוצאים החוצה, זה הימים שהרחם מתנקה. הצבע של הבד הוא צבע חום (לא אדום בשום גוון). אני בד"כ עושה מס' בדיקות עד שיוצאת בדיקה נקייה. השאלה אם זה נצרך, אם זה צבע שאוסר בכלל.
    תודה!


    תשובה:

    שלום לך,

    כדי שנוכל לענות על שאלתך הראשונה הנוגעת לזמנו של הפסק הטהרה, נצטרך לדעת מתי בדיוק עשית את בדיקת ההפסק וכן באיזה אזור בארץ את נמצאת. אנא חזרי אלינו בהקדם עם הפרטים הללו.

    אנו מבדילים בין צבעים מותרים לצבעים אוסרים. ישנם צבעים, כגון: לבן או צהוב שיהיו מותרים תמיד. מנגד ישנם צבעים, כגון אדום שיהיו אסורים תמיד. בתווך ישנם צבעים (כמו חום) שהתשובה לגביהם אינה ברורה מאליה. במקרים כאלה מומלץ לגשת לרב או ליועצת הלכה בשאלת חכם ולהראות את המראה. שאלת חכם עשויה להקל עליך  את תהליך הטהרה. אם תבחרי שלא לשאול יהיה עליך להניח שהמראה אוסר בכל מקרה של ספק (ובמיוחד בבדיקת הפסק טהרה). אם אינך יודעת למי לפנות פני אלינו בציון אזור מגורייך וננסה להפנותך לדמות מתאימה.

    נמתין לתשובתך,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות