• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    שכחתי תקופה מסויימת לקחת סרזט

    ב׳ באייר ה׳תשע״ח

    שאלה:

    שלום רב,
    אני מניקה כבר 7 חודשים ומפסח שכחתי ליטול גלולות סרזט.
    אני לא רוצה להיכנס להריון אך אני מפחדת שהשימוש בגלולות יעשה לי דימומים.
    האם דימום מהגלולות יאסור אותי?
    תודה רבה.


    תשובה:

    שלום,

    גלולות למניעת הריון מונעות הריון רק בנטילה רציפה וקבועה. אישה ששכחה ליטול מספר גלולות בחודש כבר איננה מוגנת מהריון. לכן אם לא נטלת גלולות מפסח, את אינך מוגנת מהריון. אם יש לך נטייה לשכוח ואת מתקשה להקפיד על נטילה רציפה של הגלולות ייתכן ותעדיפי להשתמש באמצעי מניעה אחר. תוכלי לקרוא על השיקולים בבחירת אמצעי מניעה כאן.

    אם את רוצה לשוב ולהשתמש בגלולות מומלץ שתפני לרופאת נשים לקבלת הנחיות חדשות.

    הכתמות הן תופעת לוואי שכיחה בתקופת ההסתגלות לאמצעי מניעה הורמונליים, בדרך-כלל ההכתמות מפסיקות לאחר חודשי השימוש הראשונים. כדאי לדעת שהקפדה על זמן נטילה מדויק ('על השעון') עשוי להפחית את ההכתמות.

    ההבחנה ההלכתית בין דימום שאוסר לכזה שאיננו אוסר קשורה בעיקר לאופי הדימום.

    דימום בשטף- כמו בזמן הדימום הווסתי, אוסר גם כאשר הוא נגרם כתוצאה ממחזור וסת רגיל וגם בזמן השימוש באמצעי מניעה הורמונליים.

    מאידך, כתם על תחתונים או על תחתונית לא בהכרח יאסור אותך. תוכלי לקרוא על ההבחנה ההלכתית בין כתם לדימום כאן.

    כתמים אוסרים רק כשמתקיימים מספר תנאים, די בחסרונו של אחד מהתנאים כדי שהכתם לא יאסור אתכם. תוכלי לקרוא על כך בדף המידע העוסק בדיני כתמים. כדי להימנע ממצב בו תאסרי ללא הכרח הלכתי, מומלץ שתקראי את דף המידע המדריך להתנהלות לאור דיני כתמים ולפעול לפיו.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה

    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות