• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דם על טישיו בשבעה נקיים לאחר לידה קיסרית

    י׳ באייר ה׳תשע״ח

    שאלה:

    היה לי דימום בניגוב על נייר טישו שבועיים וחצי לאחר לידה קיסרית, יום אחרי שספרתי 7 נקיים.
    האם זה אוסר?


    תשובה:

     שלום לך ומזל טוב,

    מראה דמי על נייר טואלט אוסר אתכם רק אם אתם אשכנזים ואת בטוחה שלא עברו 15 שניות מרגע שפסק זרם השתן ועד שניגבת.

    אם אחד התנאים לא התקיים תוכלי להמשיך בספירת שבעה נקיים.

    הדימום לאחר לידה שונה מאופיו מדימום וסתי רגיל. לעיתים קרובות לאחר שכבר פסק הדימום, ואישה מתחילה בספירת שבעה נקיים, מתחילים כתמים או דימומים לא סדירים. מסיבה זו תהליך הטהרה לאחר לידה עשוי להיות ארוך מהרגיל. תוכלי להרחיב בנושא בדף המידע העוסק בטהרה לאחר לידה.

    כדי שלא להיאסר ללא הכרח הלכתי מומלץ להתרענן בדיני כתמים ולקרוא גם את דף המידע המדריך כיצד להתנהל לאור דיני כתמים.

    רופאי נשים ממליצים להגיע לבדיקה רפואית בתוך שישה שבועות מהלידה, ניתן להקדים את הבדיקה ולהגיע לפני תום ששת השבועות. ישנם רופאים הממליצים להימנע מיחסי אישות עד לבדיקה זאת. בנוסף, רוב הרופאים ממליצים להימנע מהריון בתקופה שלאחר ניתוח קיסרי. מומלץ לבדוק את הנושא עם רופאת הנשים שלך, אם תרצי תוכלי גם לקרוא על הנושא בדף המידע בחירת אמצעי מתאים ובדפי המידע באתר העוסקים בסוגי האמצעים השונים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות