• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    רואה כתמים. איך ייתכן שלא נאסרת?

    כ״ה בתשרי ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום רב,

    ילדתי לפני 4 חודשים והתחלתי לקחת גלולות לפני חודשיים וחצי. במהלך החודשיים הראשונים היה לי דימום רב (בין וסתי) עקב הסתגלות גופי אל הגלולות. בחודש הנוכחי, ספרתי 7 נקיים וטבלתי במקווה. לאחר התשמיש היה לי כתם קל בניגוב ויומיים לאחר מכן כתם בינוני על התחתון בגודל של יותר מגריס. קראתי בחלק מהאתרים שכשהתחתון צבעוני (לא לבן) אני לא נאסרת וגם אם אני לא מסתכלת בניגוב אני לא נאסרת.. .
    האם תוכלו לעשות לי קצת סדר בדברים? זה ממש מוזר שאם מעלימים עין מהנייר בניגוב או אם שמים תחתון צבעוני אז הכל בסדר ואפשר להמשיך כרגיל… כי דימום זה דימום… לא משנה איפה ראיתי אותו, לא?? 
    תודה מראש.


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב!

    כל מצב שמוגדר הלכתית כ'כתם' (תוכלי לקרוא על ההגדרה כאן) אינו אוסר, אלא אם כמה תנאים מתקיימים יחד. אם יש תנאי שלא התקיים, המראה אינו אוסר אותך.

    תוכלי לקרוא על כך בדף המידע הנרחב על דיני כתמים, וגם לצפות בסרטון האם יש מצבים שבהם אפשר לדעת מה הדין בלי להראות את הכתם?

    כיוון שרק אם כל התנאים מתקיימים יחד יתכן שתאסרי, הרי שניתן להקטין את הסבירות שתאסרי כשאין בכך הכרח הלכתי אם תדאגי שהתנאים השונים לא יתקיימו בו זמנית. המלצות מעשיות שיסייעו לך לעשות זאת תוכלי למצוא בדף התנהלות לאור דיני כתמים. אין בכך התעלמות מהמראות שאת רואה, אלא התייחסות אליהם בכלים הלכתיים.

    נשמח להשיב על כל שאלה נוספת שתתעורר אצלך בעתיד.

    כל טוב!

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות