• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    ימי המתנה ליוצאי תוניסיה

    ז׳ במרחשון ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום,

    אני שייכת לעדות המזרח- הורי ממצרים והורי בעלי מטוניס.
    נהגתי לעשות הפסק טהרה אחרי 5 ימים מכיון שלמדתי את הלכות טומאה וטהרה ע"י מדריכת כלות אשכנזייה ובעזרת הספר "דרכי טהרה" של הרב מרדכי אליהו זצ"ל.
    לאחרונה נודע לי שכספרדייה אני יכולה לעשות הפסק טהרה אחרי 4 ימים ועל כך שאלתי, ובנוסף לכך האם אני צריכה לעשות התרת נדרים.
    תודה


    תשובה:

    שלום לך,

    בעדות המזרח היו מספר מנהגים. יש מבני עדות המזרח הנוהגים לפי הבן איש חי (ולשיטתו של הרב מרדכי אליהו)- הנוהגים כך ממתינים חמישה ימים לפני בדיקת הפסק טהרה.

    חלק מקהילות צפון אפריקה (ובכללן יוצאי תוניסיה), נהגו אף הם לחכות חמישה ימים (ולעתים אף שישה או שבעה ימים) בטרם ביצוע בדיקת הפסק טהרה.

    ספרדים הנוהגים כשולחן ערוך (ולשיטתו של הרב עובדיה יוסף) נהגו לחכות ארבעה ימים בלבד. אם אתם נוהגים בכל דבר לפי השולחן ערוך ולפי פסיקותיו של הרב עובדיה יוסף, ואינך יודעת על מנהג משפחתי אחר, תוכלי, לאחר התרת נדרים, לעשות הפסק טהרה לאחר ארבעה ימים בלבד.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות