• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    מראה חום בבדיקת היום הראשון לשבעה נקיים

    י׳ בכסלו ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום רב,
    אתמול עשיתי הפסק טהרה ויצא נקי.
    היום בבוקר התחלתי לספור 7 נקיים ועל הבד בדיקה שעשיתי, בדיקה פנימית, יצא כתם חום כהה.
    רציתי לשאול אם צריך לעשות הפסק מחדש ? איך אפשר לדעת אם זה טמא או טהור?


    תשובה:

    שלום לך,

    מראה על בדיקה פנימית איננו נחשב ככתם ולכן אוסר אף בגודל קטן, תוכלי לקרוא על הסיבות לכך כאן.

    אולם יש לברר האם הצבע שראית הוא צבע אוסר או לא. מבחינה הלכתית מראות בצבע אדום או שחור נחשבים כמראות אוסרים, מראות שאין בהם שום נטייה לאדמומיות לא יפסלו את הבדיקה כלל. בתווך ישנם צבעים, כגון גוונים שונים של חום, הנחשבים כצבעים מסופקים. תוכלי להרחיב בנושא בדף המידע על צבעים מותרים ואוסרים.

    הדרך לברר ספק כזה היא באמצעות פנייה לרב או ליועצת הלכה בשאלת חכם ולהראות את המראה. אם תבחרי שלא להראות יהיה עלייך להתייחס אליו כאל מראה אוסר ולעשות היום הפסק טהרה חדש.

    אם אינך יודעת למי לפנות פני אלינו שנית בציון אזור מגורייך וננסה להפנותך לדמות מתאימה.

    אם את חוששת שלא תספיקי להראות את המראה לפני השקיעה מומלץ לעשות בכל מקרה בדיקה פנימית לפני השקיעה, יש לבצע בדיקה זו בדומה לבדיקת הפסק טהרה ולסובב את האצבע עם עד הבדיקה בתוך הנרתיק כך שתגיע כל מקום בנרתיק.  בדיקה זו תוכל להחשב לך כבדיקת היום הראשון במקרה שהמראה שראית בבוקר טהור, או כבדיקת הפסק טהרה במקרה שהמראה מהבוקר פוסל את הספירה.

    כיוון שישנו סיכוי שהמראה שראית בבוקר הוא טהור ואת יכולה להמשיך בספירת שבעה נקיים, לא תוכלי להתעלם משום מראה בעייתי, ולכן אם במהלך הניסיון לעשות בדיקה זו ראית מראה שאת מסופקת לגביו, עליך להראות גם אותו לרב או ליועצת טהרה בדומה לבדיקות של שבעה נקיים.

    ייתכן ותמצאי עניין בסרטון האם יש מצבים שבהם אפשר לדעת מה הדין בלי להראות את הכתם?

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות