• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    מה נחשב הפסק טהרה?

    כ״ה בכסלו ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום.
    יש לי שאלה קטנה לגבי הפסק טהרה – התחתנתי לפני חודשיים ועדיין חסרת ניסיון בנושא. אשמח שתעזרו לי להחליט מה נכון לעשות.

    עשיתי הפסק טהרה ביום שישי – פעם ראשונה בבוקר, יצא נקי. במהלך היום, להפתעתי ראיתי קצת דם על הנייר טואלא (לא בטוחה 100% מאיפה יצא). עשיתי הפסק טהרה לפני מקלחת לקראת השקיעה. לפי דעתי יצא עם כתם (או משהו כזה). התקלחתי ושוב עשיתי אחרי מקלחת ועדיין לפני שקיעה – יצא נקי. השאלה שלי האם אפשר לחשב את הבדירה האחרונה כהפסק טהרה? אני המשכתי מאז כל יום וב"ה הכל בסדר כרגע. השאלה שלי ממתי לספור? האם ההפסק של לפני שבת תקין ואז אפשר לטבול בשישי בערב?או צריך לחכות למוצ"ש?

    תודה רבה על עזרתכן, ועל זה שאתן פה, עושות עבודה כל כך חשובה …


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב,

    מטרת בדיקת הפסק טהרה היא להוציא את האישה ממצב שבו היא רואה דם לזמן שבו איננה רואה דם יותר, ניתן להגיד כי בדיקת הפסק הטהרה היא בעצם הגבול שבין תקופת הדימום לשבעה נקיים.

    לכן, ניתן לבצע מספר ניסיונות עד שתצא בדיקה נקייה. אם הבדיקה האחרונה שעשית הייתה לפני השקיעה, נקייה מדם ולאחריה לא ראית יותר דם כלל- היא תחשב לך כבדיקת הפסק טהרה, ולכן תוכלי להחשיב את יום שישי כיום שבו עשית הפסק טהרה ואת שבת כיום הראשון לשבעה נקיים.

    בניגוד לכך, בבדיקות בשבעה נקיים בהם המטרה לוודא שאין דימום בכל התקופה, לא ניתן להתעלם ממראה דמי.

    יהי רצון שתזכו להקים בית נאמן בישראל,

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות