• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום בהריון

    י״ט בטבת ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום רב,
    אני בהריון שבוע 18.
    לפני כשבועיים היה לי דימום כתוצאה ממאמץ יתר.
    מאז חיכיתי שיעבור הדימום והתחלתי לספור 7 נקיים אבל היו לי כל הזמן הפרשות חומות עד עכשיו ואני לא יודעת אם זה מטמא או שאני יכולה ללכת לטבול.
    אשמח לתשובה.


    תשובה:

    שלום לך, חודש טוב ובשעה טובה,

    ראשית, יש לפנות לרופאת נשים בכל מקרה של דימום בהריון, אם לא נבדקת אצל רופאת נשים, אנא פני אליה בהקדם.

    התשובה לשאלתך תלויה באופי ההפרשות שראית ובצבען.

    לא כל מראה דמי יאסור מבחינה הלכתית. אם מראה שאת רואה מתאים להגדרה ההלכתית "כתם" (אנא קראי את ההגדרה כאן) הוא יאסור רק בהצטרפות של כמה תנאים יחד שאפשר לקרוא עליהם בדף המידע העוסק בדיני כתמים. כדי שלא תאסרי ללא הכרח הלכתי מומלץ לקרוא גם את דף המידע המדריך להתנהלות לאור דיני כתמים ולפעול לפיו.

    דיני כתמים חלים גם בשבעה נקיים, בתנאי שלא היה מראה דמי על עד בדיקה.

    בנוסף, גם במקרה שהמראה שראית איננו עונה להגדרה ההלכתית של כתם, יש לבדוק האם צבע ההפרשה נחשב לצבע אוסר. מבחינה הלכתית אנו מבחינים בין צבעים מותרים לאוסרים. ישנם גוונים אוסרים, ישנם גוונים- כגון: צהוב או לבן שאינם נוטים כלל לאדמומיות ואינם אוסרים כלל. בתווך ישנם גוונים מסופקים כמו למשל חום.

    אם לאחר קריאת הדברים את חושבת שההפרשות שאת רואה אינן אוסרות- תוכלי לנסות ולעשות הפסק טהרה. אם לדעתך אלו מראות אוסרים- עליך לחכות עד שיפסיקו כדי לעשות הפסק טהרה ושבעה נקיים.  במקרה של ספק מומלץ לפנות לרב או ליועצת הלכה בשאלת חכם ולהראות את המראה. אם תבחרי שלא להראות יהיה עליך לנהוג איסור בכל מקרה של ספק. אם אינך יודעת למי לפנות אנא פני אלינו שנית בציון אזור מגורייך וננסה להפנותך לדמות מתאימה.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב ובשורות טובות.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות