• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    האם הפסק טהרה צריך לצאת נקי לגמרי?

    ט׳ בשבט ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום,
    אני חודש אחרי לידה ורואה הפרשות חומות .
    רציתי לדעת האם אני יכולה לעשות הפסק טהרה או שעלי לחכות שההפרשות יעלמו לגמרי?
    האם הפסק טהרה צריך לצאת נקי לגמרי?
    ועוד שאלה, האם יש משהו לקחת (תכשיר או טיפות כלשהם) כדי שההפרשות יעלמו ואוכל להיטהר כבר?
    תודה.


    תשובה:

     שלום לך ומזל טוב,

    הדימום לאחר לידה שונה באופיו ובאורכו מדימום וסתי רגיל, חודש לאחר לידה עדיין טבעי ורגיל לדמם. לעיתים נראה כי הדימום פסק ואז הוא מתחיל מחדש או שמתחילות הכתמות. בהתאם לכך גם ההיטהרות לאחר הלידה עשויה להיות מעט מורכבת מהרגיל. תוכלי לקרוא על כך בדף המידע העוסק בטהרה לאחר לידה.

    מצד שני, לעיתים קרובות יש הפרשות שאינן אוסרות, ולאחר לידה הן שכיחות במיוחד.

    בדיקת הפסק טהרה (וכן הבדיקות במהלך שבעה נקיים) צריכות להיות נקיות ממראות אוסרים.

    אולי תרצי לצפות בסרטון האם בדיקת הפסק טהרה צריכה להיות נקיה לגמרי?.

    מראות על עד בדיקה לא נחשבים ככתמים, את הסיבות לכך תוכלי לקרוא כאן. לכן גם מראה קטן ביותר על עד בדיקה עשוי לאסור אם הוא בצבע הנחשב אוסר.

    עם זאת, לא כל הפרשה נחשבת מראה אוסר, ישנם צבעים מותרים וגוונים אוסרים, תוכלי לקרוא על כך בדף המידע העוסק בצבעים מותרים ואוסרים.

    מראות חומים נחשבים, הרבה פעמים, כמראות שיש ספק לגביהם, במקרה של ספק האם הגוון אוסר או מותר מומלץ לפנות לרב או ליועצת הלכה בשאלת חכם ולהראות את המראה, אם תבחרי שלא לפנות יהיה עליך להתייחס לכל ספק כאילו הוא אוסר. אם אינך יודעת למי לפנות פני אלינו שנית בציון אזור מגורייך וננסה להפנותך לדמות מתאימה.

    בנוסף כדי שלא להיאסר (או להאריך את זמן האיסור) ללא הכרח הלכתי מומלץ גם להתרענן בדיני כתמים ולקרוא את דף המידע המדריך כיצד להתנהל לאור דיני כתמים.

    נשים מדווחות ששתייה מרובה של מים (או מים עם לימון) עשויה לזרז במקצת את הפסקת ההפרשות.

    רופאי נשים ממליצים להגיע לביקורת בתוך שישה שבועות מהלידה, כיוון שזהו הזמן המשוער להחלמה, אם טרם עשית זאת מומלץ להיבדק אצל רופאת נשים בקרוב.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    חודש טוב.

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות