• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    וסת לא צפויה בתקופת ההנקה סמוך ללידה

    כ״ג באדר א׳ ה׳תשע״ט

    שאלה:

    שלום,
    אני אחרי לידה ב"ה, טבלתי במקווה אחרי 8 שבועות.
    3 ימים אחרי המקוה התחיל לי דימום שהמשך כ– 5 ימים (בכמות של מחזור).
    אני מניקה הנקה מלאה ולפי מה ששמעתי, החמזור היה אמור להגיע הרבה יותר מאוחר.
    מה זה יכול להיות הדימום הזה? מחזור? משהו שקשור ללידה?
    שאלה נוספת: לא תכננתי לקחת אמצעי מניעה כי בניתי על זה שההנקה תביא לי לפחות כמה חודשים של מניעה אבל עכשיו אני מבולבלת– אולי הגיע המחזור?
    מה באפשרותי לעשות?
    תודה.


    תשובה:

    שלום לך ומזל טוב,

    דימום וסתי הוא ככל הנראה הגורם לדימום אותו חווית, תדעי זאת בוודאות אם יהיה לך שוב מחזור בחודש הבא. הופעת המחזור בפעם הראשונה לאחר לידה משתנה בין אישה לאישה ואפילו אצל אותה אישה בין לידה ללידה.

    התנאים לסמוך על הנקה כאמצעי מניעה הם שלושה: הנקה מלאה, תינוק הקטן מחצי שנה ואי חזרת הדימום הוסתי. כיוון שהיה לך דימום, תנאים אלה לא מתקיימים, אינך מוגנת מפני הריון ותצטרכי להשתמש באמצעי מניעה נוסף אם ברצונך למנוע הריון, תוכלי לשוחח על כך עם רופאת הנשים שלך.

    בדף המידע בחירת אמצעי מניעה מתאים תוכלי לקרוא על השיקולים המנחים בבחירת אמצעי מניעה. בנוסף בדפי המידע שתחת במעגל החיים > תכנון משפחה תוכלי למצוא מידע על אמצעי המניעה השונים.

    בדרך כלל, בתקופת הנקה אמצעי המניעה המועדפים הם גלולות המכילות פרוגסטרון בלבדדיאפרגמה או סוגים שונים של קוטלי זרע.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    חג שמח!

    נירה בלבין, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות