• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

תפריט

דימום מסיבי לאחר התחלת השימוש בגלולות

י׳ בשבט ה׳תשע״ו

שאלה:

אני כ- 7 שבועות לאחר לידה. כבר ביקרתי אצל רופאת נשים לפני כשבוע והכל תקין (כשהייתי אצלה לא היה לי דימום).
לפני 4 ימים התחיל לי דימום מסיבי וחזק (סליחה על התיאור- החלפת תחבושת מלאה כל 4 שעות+-). אני מניקה, לוקחת גלולות כבר שבוע וקצת. האם זה מחזור? האם זה משהו שמצריך בדיקה נוספת אצל הרופא?
תודה.


תשובה:

מזל טוב!

אם הדימום שיש לך מסיבי באופן חריג ביחס לדימומים שהיו לך בעבר, בזמן המחזור החודשי, כדאי להתייעץ עם רופא (למרות שסביר שהכל בסדר). אם הדימום מסיבי אך לא באופן קיצוני, זוהי תופעה שכיחה בתחילת השימוש בגלולות.

חשוב שתדעי שבחודשים הראשונים לשימוש בגלולות יתכנו דימומי הסתגלות. דף המידע על דיני כתמים באתר שלנו עשוי להיות לך לעזר בעתיד. 

כדאי להקפיד ליטול את הגלולות בשעה מדוייקת מדי יום. הקפדה על שעה קבועה מסייעת לאיזון ההורמונלי בגוף, ומפחיתה במקרים רבים את ההכתמות. 

נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.

תרצה קלמן, יועצת הלכה.


המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.