• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

תפריט

דימום עם גלולות פמינט

י״א באדר ה׳תשע״ז

שאלה:

שלום.
אני לוקחת גלולות פמינט, וביום שלישי סיימתי חבילה 2 שצירפתי.
במהלך יום ראשון התחיל לי דימום חלש מאוד בניגוב בנייר, ובערב זה כבר נראה ממש כמו מחזור, כך שהוצרכתי לשים פד רגיל. הדימום הזה נמשך כך עד יום רביעי בבוקר, ומאז הולך ונחלש, והיום (חמישי) נראה שנפסק לגמרי.

השאלה שלי היא מה לעשות לגבי זה – האם עליי לעות הפסק טהרה במידה והכל נקי? או שהאם המחזור עדיין אמור להופיע?
כפי שאמרתי, דימום זה התחיל בעודי נוטלת גלולות, והחבילה נגמרה רק ביום שלישי.
האם זה היה מחזור שנגמר? האם זה היה דימום אחר והמחזור עוד יופיע ואין טעם להתחיל לבדוק ולספור?
אני ממש מבולבלת. טרם קרה לי כזה דבר.

בתודה ובברכה.


תשובה:

שלום לך,

קשה לדעת מהי סיבת הדימום והאם יופיע דימום נוסף. ישנה תופעה של דימומים בין ויסתיים בזמן צירוף מספר חבילות של גלולות ברצף, ויתכן שזו הסיבה לדימום. אפשר לפנות לרופאה כדי לנסות לברר את הסיבה לדימום.

מבחינה הלכתית, מדובר בדימום אוסר שיש להיטהר לאחריו, כמו כל דימום שמופיע בשטף. בנוסף, דימום המופיע בליווי הרגשה, או כתם שעומד בקריטריונים של דיני כתמים, אף הוא יאסור. אין משמעות הלכתית לעובדה אם מדובר בווסת או לא. מכיוון שאין דרך לדעת מה יקרה בעתיד, כדאי כבר לבצע הפסק טהרה ולהתחיל בספירת השבעה נקיים לאחר שיעברו ימי ההמתנה

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
כל טוב!

שירה מניטנטג, יועצת הלכה


המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע”י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע”י רופאת נשים.
תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק.
מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.