• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

תפריט

כתמים חומים לאחר חיבור חפיסות של גלולות

כ״ב באדר ה׳תשע״ז

שאלה:

ערב טוב,
אני לוקחת גלולות בשם "מינס" חיברתי חבילות ועכשיו אני ביום ה–12 של החבילה השנייה. ביומיים האחרונים מופיעים כתמים חומים צמיגיים על התחתונית. מה זה אומר מבחינה הלכתית?
האם יתכן שזה קשור לזה שזאת הפעם הראשונה שאני מחברת חבילות?

תודה רבה.


תשובה:

שלום לך,

הכתמים שראית אינם אוסרים אותך.

לפי שיטתם של הרבנים הפוסקים לאתר זה, הרב הנקין והרב ורהפטיג, כתם על תחתונית בימי טהרה אינם אוסרים. תוכלי לקרוא על כך בדף המידע העוסק בתחתונית לבנה. כדי שלא תאסרי ללא הכרח הלכתי, מומלץ גם שתקראי את דף המידע המדריך להתנהלות לאור דיני כתמים.

הופעת הכתמים בהחלט יכולה להיות קשורה להסתגלות של הגוף לנטילת הגלולות לפרק זמן ממושך מהרגיל.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

כל טוב.

נירה בלבין, יועצת הלכה


המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע”י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע”י רופאת נשים.
תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק.
מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.