• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    קושי בבחירת אמצעי מניעה

    כ׳ בטבת ה׳תשפ״א

    שאלה:

    שלום רב…
    אני אמא לשתי ילדים ברוך ה’ וכרגע אני לא מעוניינת להביא עוד לפחות לא לטווח הקרוב…
    גלולות גורמות לי דימומים והתקן הרופא לא ממליץ…
    בעקבות כך בעלי לא מוכן לקיים יחסי אישות בגלל איסור הוצאת זרע לבטלה ואני חסרת אונים…
    מה עושים במצב כזה??
    תודה רבה


    תשובה:

    שלום לך,

    את מתארת מצב מאוד מתסכל בו מצד אחד אינכם מעוניינים להכנס להריון כרגע, אך מצד שני לא מצאתם אמצעי מתאים למניעת הריון.

    קודם כל, כדאי לדעת שיש מגוון של אמצעי מניעה, ובמידה וסוג מסוים לא התאים כדאי להתנסות בסוגים אחרים.

    קטגוריה אחת היא אמצעי מניעה הורמונליים. לפי מה שכתבת, גלולות גורמות לך לדימומים. כדאי לדעת שיש סוגים שונים של גלולות, במינונים שונים, וחלקם יותר מוצלחים במניעת דימומים מאחרים. לכן כדאי להתייעץ עם הרופא שלך לגבי סוג הגלולות המתאים לכך. גם אם את מניקה, כדאי לדעת שישנם מספר סוגים של גלולות המכילות פרוגסטרון בלבד וישנן נשים המגיבות אחרת לסוגים שונים. בנוסף, ישנם אמצעים הורמונליים שאינם גלולות, כגון מדבקות או טבעת נרתיקית.

    חשוב לדעת שבחודשיים שלושה הראשונים של נטילת אמצעי מניעה הורמונלי עלולים להיות דימומים או כתמים. כדאי לחכות בסבלנות ולראות אם יש שיפור לאורך זמן, ולא להפסיק או להחליף את האמצעי בתוך פרק זמן קצר. שימי לב שלא בהכרח כל דימום או כתם יאסור.

    הזכרת שהרופא שלך אינו ממליץ שימוש בהתקן. כדאי לברר אם זו המלצה גורפת שלו או שמצבך הספיציפי אינו מאפשר שימוש בהתקן.

    אפשרות נוספת שיתכן שתרצי לבדוק היא שימוש בדיאפרגמה. הדיאפרגה היא כיפת סיליקון (שיש להתאים מראש) המכסה את צוואר הרחם בזמן קיום היחסים. בשימוש על פי ההמלצות בשילוב עם קוטל זרע  מדובר על אמצעי בעל יעילות גבוה יחסית.

    אנו ממליצות שתבררי את האפשרויות הקיימות ושתחליטו יחד איזה אמצעי מניעה מתאים למטרכם. תוכלו להיעזר במידע שבדפי המידע באתר שיקולים בבחירת אמצעי מניעה או בחוברת המפורטת “תכנון משפחה ואמצעי מניעה” שניתן לקרוא באתר שלנו כאן.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות