• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    דימום לאחר קיום יחסים

    כ״ז באב ה׳תשפ״א

    שאלה:

    שלום וברכה!

    לפני חודש הפסקתי גלולות (בדיוק כשקיבלתי ווסת). מאז לא היה לי כל דימום.

    בנוסף בעלי ואני עשינו טעות וקיימנו יחסי מין בעת פרישה בשוגג. מיד לאחר קיום היחסים קינחתי עם נייר וראיתי דם, וגם המשכתי לדמם אח”כ במהלך כל היום כלומר זה לא היה משהו חד פעמי. יש לציין שהדם הוא נוזלי ולא סמיך וגם לא מלווה בשום הרגשה של ווסת. מעבר לכך הציפייה שלי הייתה שהווסת שלי קצת תאחר בגלל שזוהי ווסת ראשונה לאחר נטילת גלולות, מה שעוד יותר מחזק את ההשערה שלי שזו לא ווסת.

    מה אני אמורה לעשות עכשיו?


    תשובה:

    שלום לך,

    לא הבנו משאלתך אם היה דימום באופן מיידי לאחר קיום יחסי אישות, או שהכוונה שהדימום נמצא לאחר זמן מה.

    דימום המופיע מיד לאחר קיום יחסי אישות (תוך כ-15 שניות) עלול לאסור ועלולות להיות לכך משמעויות הלכתיות נוספות, ולכן מקרה כזה דורש בירור הלכתי בהקדם האפשרי. במקרה כזה, יש לפנות בדחיפות לקו הפתוח שלנו לקבלת הדרכה מתאימה.

    אם המראה הדמי הופיע לאחר זמן זה הוא עלול לאסור לפי האופן שבו נראה, אך אינו נחשב לדימום הסמוך לקיום יחסים ויש לברר האם היה מדובר במראה אוסר. באופן כללי כדאי לדעת שלא כל מראה דמי בהכרח אוסר ויש לברר בכל מצב בנפרד האם מדובר בהפרשה אוסרת על פי דיני כתמים.

    כדי להמנע ממצבים בעייתים בעתיד, מומלץ להשתמש בסדינים צבעוניים ולהתנגב במגבת כהה, וכן מומלץ להמתין מספר דקות לאחר קיום יחסים לפני ניגוב.

    בזמן הכתמות מומלץ לפעול על פי ההנחיות המופיעות בדף התנהלות לאור דיני כתמים כדי להמנע מלהיאסר ללא הכרח הלכתי. יתכן שתמצאי עניין בסרטון האם יש מצבים שבהם אפשר לדעת מה הדין בלי להראות את הכתם?.

    יש לציין שלפי שיטת הפסיקה באתר, לאחר הפסקת גלולות לא תהיה עונת פרישה עד שיופיע דימום ספונטני (שאינו קשור לגלולות) ולאחר מכן יש לחשב עונות פרישה משם הלאה. לכן לפי תיאורך נשמע שלא היית בזמן עונת פרישה בזמן מציאת הדימום. להרחבה תוכלי לקרוא בדף חישובי וסתות במהלך שימוש באמצעי מניעה הורמונליים.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,

    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות