• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    חוששת לפצוע את עצמי, איך אפשר להקל עלי בבדיקות שבעה נקיים?

    ו׳ בשבט ה׳תשע״ח

    שאלה:

    האם 2 בדיקות בשבעה נקיים חובה? 
    כי האיזור קצת כואב ורגיש ואני חוששת לפצוע את עצמי?


    תשובה:

    שלום לך,

    ישנן דרכים שונות להתמודד עם רגישות בנרתיק בזמן בדיקות. דרך אחת היא הפחתה של מספר הבדיקות. במקרה של אי נוחות בנרתיק ניתן לבצע בדיקה אחת ביום במקום שתי בדיקות. 
    אם את מרגישה שגם בדיקה אחת ביום תהיה קשה מאוד לביצוע, ניתן לבצע את המינימום ההלכתי הכולל בדיקת הפסק טהרה, בדיקה אחת ביום הראשון לשבעה הנקיים ובדיקה נוספת ביום השביעי. שימי לב ששכחה של אחת מהבדיקות עלולה לגרום לצורך להתחיל מחדש את ספירת השבעה נקיים ולכן חשוב מאוד לזכור לבצע אותן.

    דרך נוספת להקל על ביצוע הבדיקות היא בדיקה עם עד לח, שהורטב קלות ונסחט קודם הבדיקה. כדאי גם לוודא שאת משתמשת בעדים העשויים מבד רך.

    אם את חשה כאבים חזקים היוצאים מגדר הרגיל, חשוב לפנות לרופאה המתמחה ברפואת הפות והנרתיק כדי לברר את סיבת הכאב. אם תרצי נוכל להפנות אותך לרופאות המתמחות בתחום.

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
    כל טוב!

    שירה מניטנטג, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות