• Hebrew
  • English
  • Espnaol
  • Francais

הלכה ובריאות האישהלעילוי נשמת לואיז בת יוסף ומרגרית חקשורי ז"ל

  • donate
  • תפריט

    טבילה לסגולה בחודש תשיעי. מהי המלצתכן לאור הקורונה?

    ה׳ בניסן ה׳תש״פ

    שאלה:

    שלום רב
    אני בחודש תשיעי ורציתי להגיע לטבול כסגולה ללידה קלה, מנגד עם כל מה שקורה סביב נגיף הקורונה וכך שנשים בהריון הן אוכלוסיה בסיכון, רציתי לדעת האם כדאי לוותר על הטבילה שכן היא לא חובה? האם יש סגולות אחרות ללידה קלה בע”ה?


    תשובה:

    שלום לך,

    את צודקת, אכן מומלץ שלא להגיע למקווה בחודש תשיעי כעת. במצב הנוכחי מומלץ להימנע ככל האפשר מלהגיע למקומות ציבוריים לכל צורך שאינו הכרחי.
    אמנם המקוואות בטוחים לשימוש, אולם נדרשים בהם סידורים מיוחדים בכדי לאפשר את טבילת הנשים החייבות בכך, מומלץ מאד שתימנעי מלהעמיס על המקווה ושתמנעי מלחשוף את עצמך אפילו למעט הנשים שהיית פוגשת שם

    יש נשים רבות שנהגו להפריש חלה בחודש תשיעי ולהתפלל על לידה קלה יחד עם ברכת ההפרשה.

    יש שנהגו לתת למי שאשתו בחודש תשיעי להתכבד בפתיחת הארון. אולם בתקופה הנוכחית חשוב בראש ובראשונה להקפיד על הנחיות משרד הבריאות לגבי בתי כנסת.

    תפילה מעומקא דליבא היא תמיד הדבר הטוב ביותר. “מפתח של חיה” (יולדת) הוא אחד המפתחות שבידי ה’ ולא נמסר לשליח, והקב”ה בכבודו ובעצמו יבוא בעז”ה ללידתך לסייע בהבאת צאצאיך לעולם.

    יהי רצון שתזכי ללידה קלה שתסתיים בידיים מלאות ובלב שמח!

    נשמח לעמוד לרשותך בכל עת.

    תרצה קלמן, יועצת הלכה


    המידע באתר נכתב על ידי יועצות הלכה, בליווי רבנים, כדי לתת הדרכה כללית בתחומים ההלכתיים של טהרת המשפחה. האתר כולל מידע רפואי בנושאים שיש להם ממשק עם טהרת המשפחה. כל המידע הרפואי הנמצא באתר אושר ע"י רופאות. אין לראות בו הנחיה רפואית. במקרה הצורך יש לפנות להתייעצות ומעקב רפואי ע"י רופאת נשים. תשובה הלכתית נקודתית תלויה בפרטי המקרה, ולכן חשובה תשומת הלב לפרטים. להתייעצות אישית עם יועצת הלכה או רב יש יתרונות שמידע כללי אינו מספק. מאגר הנתונים והאתר מאובטחים. בנוסף, לפני פרסום שאלות ותשובות באתר אנו מטשטשות כל פרט מזהה.


    תפריט נגישות